Webmail-szolgáltatót vett az Opera
Hamarosan új szolgáltatással bővítheti portfólióját az eddig jobbára böngészőkben utazó Opera Software.
A norvég Opera a múlt hét végén jelentette be, hogy megvette a FastMail.fm webmail-szolgáltatást. A vásárlás célja az Opera sajtóközleménye szerint a termékportfólió jövőbeni bővítése, valamint egy olyan, keresztplatformos szolgáltatás integrálása, melyet asztali számítógépeken, mobiltelefonokon, valamint játékkonzolokon egyaránt lehet majd használni.
A 1999-ben alapított FastMail.fm különböző konstrukciókban kínál levelezőszolgáltatást magánszemélyeknek és cégeknek. A webmail-rendszer használata ingyenes, pontosabban reklámokkal támogatott, a reklámmentes levelezésért a postafiók méretétől függően évente 5-40 dollárt kell fizetniük a felhasználóknak. A FastMail.fm üzleti előfizetéseinek éves díja a postaládák számától függően 90-915 dollár közt mozog.
Az Opera egyelőre nem közölte konkrétan, mik a céljai a FastMail.fm felvásárlásával, azon kívül, hogy az üzlet révén a legkülönfélébb eszközökön tud majd egységes üzenetküldő szolgáltatást működtetni. Nyilvánvaló ugyanakkor, hogy a növekedési lehetőségeket kereső Opera potenciális bevételforrást is vár a prémium levelezőszolgáltatásból.
A norvég cég PC-s böngészőjébe 2000 óta épít levelezőklienst, nem kizárt, hogy a FastMail hátterére építve ez a kliens, vagy ennek egy butított verziója megjelenhet a jövőben a mobil platformokra fejlesztett Opera Mobile és Opera Mini böngészőkben is. A cég szerverein áthaladó adatok alapján nagyjából megállapítható, hogy az Opera webböngészők felhasználói bázisa (beleértve a mobil és PC-s megoldásokat) ma nagyjából 120-150 millió kliensre tehető.
Ez a szám vélhetően jelentősen nő majd a következő hónapokban, miután elkészült az Opera Mini kliens iPhone okostelefonokra fejlesztett változata. A program azóta az App Store legnépszerűbb alkalmazásává lépett elő, pár nap alatt több millió felhasználót gyűjtve magának.