900$-os HP PC + monitor + nyomtató csomag az USA egyik legnagyobb kiskereskedelmi láncánál, a Wal-Mart-nál
A 27"-os doboz tartalma: egy Pavilion PC 600 MHz-es Celeron processzorral, 64 MB RAM-mal, 20 GB-os HDD-vel, 48x CD-ROM-mal, hálózati kártyával, V50-es 15"-es monitorral, Windows 98 Second Edition-nel - valamint egy két cartridge-os DeskJet 610CL ink jet nyomtatóval. A HP ezt a csomagot egyelőre az USA talán legsikeresebb kiskereskedelmi láncánál, a Wal-Mart-nál fogja árulni, egyelőre tehát csak tesztelik az új doboz sikerét (az első AMD Athlon-os HP PC-ket is csak egyes raktárláncaknál árulták).
A szakértők szerint a Hewlett-Packard húzásának előnyei és hátrányai is vannak: a hátrány természetesen az, hogy egy elég nagy szegmenset eleve kizárnak, ti. azokat a potenciális vevőket, akiknek már van nyomtatójuk vagy monitorjuk - mi több, a vevők döntési rugalmasságát is korlátozza az egy dobozos csomag. Az előny viszont az, hogy egy olcsó és viszonylag jól összeállított csomagról van szó - mindez egyetlen dobozban. A HP egyben ez utóbbit is teszteli a mostani lépéssel: ha sikeres az egy dobozos csomagolás, akkor más termékekre is kiterjeszthetik ezt.
1999 nagy részében a HP a Compaq mögött volt, de a HP jobban kihasználta az IBM azon döntését, hogy elhagyják a kiskereskedelmi piacot. A PC Data piackutató cég adatai alapján idén az első öt hónapból négyben volt az első a HP az USA kiskereskedelmi piacán és júniusban a HP kiskereskedelmi piaci aránya 42,8% volt, míg a második helyezett Compaq részaránya 28,9% volt, a harmadik Emachines-é pedig 16,1%. A HP legutóbbi lépésével is igyekszik megerősíteni vezető helyét.
A szakértők szerint a Hewlett-Packard húzásának előnyei és hátrányai is vannak: a hátrány természetesen az, hogy egy elég nagy szegmenset eleve kizárnak, ti. azokat a potenciális vevőket, akiknek már van nyomtatójuk vagy monitorjuk - mi több, a vevők döntési rugalmasságát is korlátozza az egy dobozos csomag. Az előny viszont az, hogy egy olcsó és viszonylag jól összeállított csomagról van szó - mindez egyetlen dobozban. A HP egyben ez utóbbit is teszteli a mostani lépéssel: ha sikeres az egy dobozos csomagolás, akkor más termékekre is kiterjeszthetik ezt.
1999 nagy részében a HP a Compaq mögött volt, de a HP jobban kihasználta az IBM azon döntését, hogy elhagyják a kiskereskedelmi piacot. A PC Data piackutató cég adatai alapján idén az első öt hónapból négyben volt az első a HP az USA kiskereskedelmi piacán és júniusban a HP kiskereskedelmi piaci aránya 42,8% volt, míg a második helyezett Compaq részaránya 28,9% volt, a harmadik Emachines-é pedig 16,1%. A HP legutóbbi lépésével is igyekszik megerősíteni vezető helyét.