Jövőre dominálhatnak az okostelefonok
Egyre nagyobb az érdeklődés a fejlett funkciókkal és több ezer hasznos alkalmazással felvértezett okostelefonok iránt a tengerentúlon - derül ki a Nielsen legfrissebb piackutatásából.
Az újabb, nagyobb tömegeket vonzó készülékek egyre több amerikainak tetszenek, és jóllehet tavaly még csupán a teljes piac 21 százalékát tették ki a fejlett funkciókkal rendelkező készülékek, idén - jósolja a piackutató - jelentősen nő majd az arányuk, jövőre pedig már több okostelefon találhat gazdára Észak-Amerikában, mint hagyományos mobil.
A Nielsen egy meglehetősen nagy, 75 ezres válaszadói minta, valamint a piaci trendek alapján állította fel prognózisát. A piackutató alelnöke, Roger Entner blogbejegyzésében rámutat, hogy a következő éveket meghatározó trendek, így például a készülékek árcsökkenése, a funkciók bővülése, valamint az elérhető alkalmazások mennyiségének drasztikus növekedése egyértelműen az okostelefonok malmára hajtja majd a vizet.
Mitől okos a telefon?
A szakember szerint az új korszak beköszöntét jelezheti, hogy a megkérdezettek 45 százaléka válaszolta azt, hogy a következő telefonjuk okostelefon lesz, ezzel együtt idén várhatóan már 35 százalékra nőhet az ilyen mobilok aránya az amerikai piacon. A Nielsen kutatása bizonyos demográfiai adatokat is tartalmaz, ezek szerint az amerikai nők és férfiak nagyjából egyenlő arányban rendelkeznek okostelefonokkal (a nők 47, a férfiak 53 százaléka birtokol ilyen eszközt), emellett jellemző, hogy míg az okostelefonok korábban elsősorban üzleti körökben voltak népszerűek, ma már a felhasználók kétharmada egyéni előfizető.
Ez utóbbi trend visszaköszön a gyártók készülékválasztékán is: az amerikai piacot - akárcsak a nemzetközi piacokat - erősen meghatározza az iPhone jelenléte és népszerűsége, illetve a régióban legtöbb okostelefont értékesítő Research in Motion középkategóriás, elsősorban a lakossági piacra szánt BlackBerry készülékválasztéka. Az androidos telefonok közül rövid távú sikereket eddig egyedül a Motorola Droidnak sikerült elérnie, vélhetően elsősorban a hazai pálya előnyeit kihasználva.
A Nielsen kimutatása szerint az okostelefonok értékesítése jó üzlet az operátoroknak is, mivel azok az előfizetők, akik megveszik a drágább készülékeket, jellemzően hűségesek maradnak szolgáltatójukhoz.