:

Szerző: Koi Tamás

2010. március 18. 10:07

Telenorra változtatja nevét a Pannon

A korábbi egységes dizájn átvétele után, most az anyacég nevét is átveszi a Pannon. Ezen túl mindenki szokjon hozzá, hogy Magyarország második legnagyobb mobilszolgáltatóját Telenornak hívják.

A tegnapi híresztelések igazak voltak, a Pannon hivatalos sajtótájékoztatóján azt jelentette be, hogy a szolgáltató Telenor Magyarországra változtatja nevét. A névváltás pontos menetrendjéről és egyéb részleteiről a vezérigazgató, Anders Jensen számolt be a sajtó képviselőinek.

A Pannon GSM 1994 márciusában kezdte meg a kereskedelmi mobilszolgáltatást Magyarországon. A vállalat 2002-ben került a norvég Telenor 100 százalékos tulajdonába, majd 2006 februárjában az anyavállalathoz igazodva átalakította márkaimázsát és Pannon GSM-ről Pannonra változtatta márkanevét. Ennek része volt, hogy a cég átvette a Telenor logóját, valamint más arculati elemeit, kizárólag a nevet tartotta meg. A T-Mobile szintén a nemzetközi márkaegyesítés részeként változtatta meg a nevét Westelről 2004-ben - a váltás akkor több milliárd forintjába került a szolgáltatónak.

A Telenor csoport 14 országban van jelen részben, vagy teljes egészében birtokolt (leány)vállalatok által, ezek közül öt országban működik saját néven a szolgáltatás. A vállalat kezében van Magyarországon a www.telenor.hu domain is, igaz a cég évekkel ezelőtt, a felvásárlást követően azonnal rátette a kezét a címre. A domain várólistán ugyanakkor több, a Pannon által tegnap bejegyzett telenoros domain is szerepel (például gotelenor.hu, mytelenor.hu stb.). A Facebookon közben létrejött a Telenor Magyarország csoport is.

A Pannon február közepén nyilvánosságra hozott üzleti eredménye szerint a cég üzemi szintű nyeresége drasztikusan, a harmadik negyedéves felemelthez képest harmadával 9,78 milliárd forintra esett, ami 19 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest - az EBIT-hányad így 11,4 ponttal 22 százalékra zuhant vissza egyetlen negyedév alatt. A már korábban felmerült költségek amortizációjától tisztított EBITDA mutató 16 milliárd forintra süllyedt, ami negyedével alacsonyabb az előző negyedévnél.

A szolgáltatót tavaly 120 ezernél is több aktív ügyfél hagyta ott, a Pannon a forgalmazásban részt vevő nagyjából 11 millió előfizetés körülbelül 33 százalékát tudhatja magáénak.

a címlapról