A Microsoft megváltoztatja a Windows ill. Office támogatási politikáját
A Redmond-i szoftveróriás elhatározta, hogy itt az ideje pénzt kérni azért a terméktámogatásért, amely eddig ingyenes volt. Szeptember 14-től kezdve például a Microsoft Office vevőknek csak két alkalommal (pontosabban az első két problémára vonatkozóan) lesz ingyenes a támogatás - szemben a jelenlegi támogatási politikával, miszerint a cég az Office vevőknek korlátlan ingyenes támogatást nyújt. A Windows 98 ill. Windows 2000-nél hasonló az eset. (Jelenleg a vevők korlátlan, ingyenes támogatást kapnak az installálást követő első 90 napon.) A Windows 95-tel kapcsolatban a fizetéses támogatási modellre tér át a Microsoft.
Az MS szerint bármely ingyenes ajánlat lejárta után eseményenként 35$-t kell fizetni a telefonos támogatásért. Az új támogatási politika ugyanazon a napon lép életbe, amikor a cég megjelenteti a Windows Me-t, a Windows 98 utódját.
Az új támogatási politika nem vonatkozik az összes eladott Office-ra ill. Windows-ra: csak kiskereskedelmi forgalom vett vagy Web-ről letöltött szoftverekre vonatkozik, viszont a számítógépre előre rátöltött MS termékekre nem - ez utóbbiakra a számítógépgyártók nyújtják a támogatást.
A támogatási politika változtatásával részben arra szeretné rávenni az ügyfeleket az MS, hogy használják a cég Web-helyét a problémák megoldásával kapcsolatban.
A Microsoft Magyarország és több kedves olvasónk is jelezte, hogy a Microsoft e hírben említett támogatási politika változása a magyar piacot nem érinti, itthon továbbra is érvényes a korlátlanul ingyenes támogatási szolgáltatás az MS szoftverek vevői részére. Elnézést, hogy ezt a hír megjelentetésekor nem tisztáztuk.
Az MS szerint bármely ingyenes ajánlat lejárta után eseményenként 35$-t kell fizetni a telefonos támogatásért. Az új támogatási politika ugyanazon a napon lép életbe, amikor a cég megjelenteti a Windows Me-t, a Windows 98 utódját.
Az új támogatási politika nem vonatkozik az összes eladott Office-ra ill. Windows-ra: csak kiskereskedelmi forgalom vett vagy Web-ről letöltött szoftverekre vonatkozik, viszont a számítógépre előre rátöltött MS termékekre nem - ez utóbbiakra a számítógépgyártók nyújtják a támogatást.
A támogatási politika változtatásával részben arra szeretné rávenni az ügyfeleket az MS, hogy használják a cég Web-helyét a problémák megoldásával kapcsolatban.
A Microsoft Magyarország és több kedves olvasónk is jelezte, hogy a Microsoft e hírben említett támogatási politika változása a magyar piacot nem érinti, itthon továbbra is érvényes a korlátlanul ingyenes támogatási szolgáltatás az MS szoftverek vevői részére. Elnézést, hogy ezt a hír megjelentetésekor nem tisztáztuk.