Bejött a tányéros tévé a T-Home-nak
Jó lépésnek bizonyult a Magyar Telekom részéről a DVB-S licenc megvásárlása, és a T-Home Sat TV-nek keresztelt műholdas szolgáltatás elindítása.
Komolyan veszik a műholdas tévét
A legnagyobb magyarországi telekommunikációs szolgáltató egy év alatt gyakorlatilag a semmiből meghatározó piaci szereplővé lépett elő a magyarországi műholdas tévészolgáltatások piacán, ezzel komoly konkurenciát jelentve mind a román tulajdonosi gyökerekkel rendelkező, piacvezető DIGI-nek, mind a UPC-nek.
A Magyar Telekom frissen publikált éves jelentéséből kiderül, hogy a cég szatellites tévészolgáltatására tavaly év végén több mint 156 ezren fizettek elő, ami jelentős növekedés az egy évvel korábbi állapothoz viszonyítva, amikor alig több mint ötezer ügyfele volt a T-Home Sat TV-nek. A 2008 decemberében indult szolgáltatás mára a Magyar Telekom legjobban teljesítő terméke lett, jelentős mértékben hozzájárulva ahhoz, hogy a szolgáltató TV-előfizetőinek száma az év végére 600 ezer fölé tudott emelkedni.
A vezeték nélküli tévészolgáltatások piacán a Magyar Telekom ezzel egy év alatt a harmadik legnagyobb piaci szereplővé tudta kinőni magát, mostanra pedig már komolyan veszélyezteti a UPC Direct második pozícióját - a UPC öt évvel ezelőtt bevezetett szolgáltatását ma nagyjából 186 ezren veszik igénybe, ez a szám ráadásul egy év alatt nem változott számottevően, tudtuk meg a szolgáltató szóvivőjétől.
A céges strukturális átalakítások előtt álló, kifejezetten prémium szegmenst célzó UPC Direct tehát nem vesztett piacot az elmúlt egy évben, ami a körülményeket, és az élesedő versenyhelyzetet figyelembe véve jó teljesítmény - értékelte a cég eredményeit Szűcs László, a szolgáltató sajtókapcsolati igazgatója.
Tömegtermék lett
A Magyar Telekom a korábban bevezetett, eleinte felemás sikereket elérő IPTV-szolgáltatásával szemben kifejezetten tömegterméknek szánta a Sat TV-t. A tavaly év végén 67 400 előfizetőnél járó, fejlett funkciókat kínáló IPTV-vel összehasonlítva komoly fegyvertény, hogy a műholdas szolgáltatást gyakorlatilag száz százalékos lefedettség mellett tudja nyújtani a Magyar Telekom, miközben az IP-alapú televíziózáshoz (különösen a HD-tartalmaknál) jó minőségű, tartósan nagy sávszélességet biztosító xDSL vagy FTTx-alapú infrastruktúra szükséges.
Az ábra a tavaly novemberi állapotot tükrözi
A T-Home Sat TV szolgáltatás így leginkább a DIGI műholdas tévéjével versenyez, a statisztikák szerint sikeresen: a DIGI ügyfélbázisa tavaly nyáron - amikor az NHH először adott ki gyorsjelentést a tévépiacról - még 412 ezer előfizetőnél járt, tavaly év végére azonban 380 ezerre csökkent ez a szám. A tévészolgáltatással nem rendelkező háztartások száma közben nem változott számottevően, vagyis a DIGI-től elpártolt ügyfelek nagy részét valamelyik konkurens szolgáltatás szippantotta be.
A Magyar Telekom ugyanakkor házon belül is kénytelen küzdelmet vívni saját tévéplatformjaival, a kábeltelevíziós előfizetői bázis ugyanis a tavalyi esztendőben kitartóan csökkent, így míg 2008 végén az előfizetői bázis csaknem elérte a 423 ezret, addig tavaly év végére 407 ezerre apadt az ügyfélszám. A szolgáltató alighanem elsősorban a kedvezményes áron kínált szolgáltatáscsomagjainak, illetve a tévészolgáltatások iránt felélénkült keresletnek köszönheti a Sat TV sikerét.