Nem idegesít már sokáig a Farmville
A Facebook újra megújítja főoldali kezelőfelületét, ez alkalommal a játékok és egyéb közösségi alkalmazások kapnak dedikált, áttekinthetőbb felületet. Alig két héttel az első említés után, most már az élesítésről szólnak a hírek.
A Facebook dashboard az elmúlt évben többször is küllemet váltott, a bevezetett új News Feed/Live Feed mellett több apró szerkezeti és funkcionális átalakítás látott napvilágot. Ezek többnyire a megosztást és a kommunikációt segítették, a játékok irányítatlanul terjedtek. Ennek ellenére a Facebook egyik erősségévé a szórakozás vált. Sokakat ugyan idegesítenek a kvízek, közösségi alkalmazások és a játékok, mint a Mafia Wars és a Farmville, de az épp épp amiatt alakult ki, mert óriási tömegeket ragadott magával a közösségi oldali időpocsékolás.
Van feszültség a játszó és nem játszó felhasználók között
A két tábor közti feszültség csökkentését és egyben a játékosok kényelmét is szolgálja majd az új felület, ami különválasztja, illetve egybe gyűjti a játékokat a Facebookon. Ahelyett, hogy minden egyes alkalmazás egy külön sort venne el a baloldali listában, a szórakoztató programok, a virtuális háziállat-alkalmazások és az egyéb közösségi funkciókkal operáló megoldások egy-egy külön ketrecbe kerülnek. A felhasználók egyszerűen érhetik el ezeket, s nem kell feltétlenül a hírfolyamot böngészni, ha látni szeretnék, hogy a szomszéd megetette-e a disznókat vagy hogy a konkurens gengszterbanda lemészárolta-e valamelyik bérgyilkosunkat.
A megoldás szinte semmiben nem különbözik a fotók, linkek, illetve az események menüponttól, ugyanúgy egy szelektált feedet kap a felhasználó, mindössze a tematika más. Talán annyival lesz több az oldal, hogy a jelenleg használt alkalmazások és játékok listája külön kiemelést kap, emellett jelennek majd meg a hírelemek, illetve a barátok aktivitásai. Lesz egy külön \"alkalmazások, amik tetszhetnek\" menüpont, ami egy relevancia-alapú ajánlórendszer, egy lista, ahol az látszik, hogy ismerőseink milyen játékokkal játszanak, illetve itt követhetjük azt is, hogy melyik program hány barátunkat szippantotta be eddig.
Mindent az emberekért
A Facebook fejlesztői szerint az egész arról szól, hogy a felhasználók hatékonyabb módon érhessék el az alkalmazásokat és a játékokat. A közösségi oldal számára ez fontos cél, hiszen a több mint 350 millió felhasználó közül túlnyomó többségben vannak azok, akik játékos kedvűek valamilyen formában. A Facebookon fut a világ jelenlegi legnépszerűbb játéka is, a Farmville, amelyet 70 millióan játszanak.
A fejlesztés ugyanakkor megnehezíti a spamküldést is a játékok által, nem lehet a jövőben masszív tömegeket sokkolni, hogy jöjjenek játszani valamivel. A Dashboard szerepe az is lesz, hogy különválassza a dolgokat, illetve a játékfejlesztők nem is feltétlenül lesznek rákényszerülve arra, hogy kéretlen üzenetekkel toborozzanak vagy emlékeztessék a felhasználókat a visszatérésre, hiszen a dedikált felületen könnyen felhívhatja magára a figyelmet egy jó játék. A Facebook kalkulációi szerint ezzel a húzással egy-egy játék életciklusa is meghosszabbodhat.
A bevezetés a következő néhány hétben fokozatosan történik majd a felhasználók számára, s a fejlesztők ígérete szerint nem hagyják magára az új felületet, hanem folyamatosan figyelik majd, hogyan reagálnak az emberek, s amennyiben szükséges, tovább javítják azt.