:

Szerző: Bőle György

2000. augusztus 10. 18:42

A Compaq vezető szerepre tett szert az otthoni számítógépek nyugat-európai piacán

München, 2000. augusztus 9. - A Dataquest adatai szerint a Compaq vezető szerepre tett szert az otthoni PC-k nyugat-európai piacán. A második negyedévi eredmények alapján a Compaq értékesítési árbevétele – a 43 százalékos piaci átlag kétszeresét is meghaladva – 96 százalékkal növekedett az elmúlt év hasonló időszakához képest. A siker hátterében a kiskereskedelmi és szupermarketes értékesítés csatornáinak megerősödése, valamint a Coca Cola és az ABB nagyszabású dolgozói gépvásárlási szerződéseinek véglegesítése áll.

A Dataquest több fontos tényezőhöz köti az otthoni PC-k iránti kereslet megnövekedését. Szerepet játszanak például a különféle vállalatok dolgozói számára szervezett gépvásárlási programok, az internet-hozzáférés iránti igény erősödése, a DVD várható elterjedése, valamint a világhálós alkalmazások által megkövetelt nagyobb teljesítmény.

"Az európai személyi számítógéppiacon elért első hely jó eredménynek számít, különösen akkor, ha figyelembe vesszük, hogy a PC-értékesítés a kontinens számos országában jelentősen visszaesett" - nyilatkozta Oscar de Beer, a Compaq EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régiójának otthoni felhasználású termékekért felelős elnökhelyettese. "A sikerhez hozzájárult kiskereskedelmi kapcsolataink erősítése, valamint a megszokottól eltérő értékesítőhelyek - például szupermarketek - bevonása a Compaq értékesítési láncába. Ez is világosan mutatja, hogy otthoni használatra készült termékeink egyszerűsége, biztonságossága és kedvező ár-érték aránya megnyerte a vásárlók bizalmát."

A személyi számítógépek és az internet-hozzáférés árának második negyedévi csökkenése is elősegítette a vásárlói magatartás megváltozását. A magáncélú termékek piacán a vizsgált formatényezőtől függően változtak az árak.

A noteszgépek piaca:
A Dataquest adatai az alsó kategóriájú (2.202 eurónál olcsóbb) és a felső kategóriájú (3.302 euro körüli árú) gépek piacának egyre élesebb szegmentálódását vetítik előre. Bár az alacsonyabb kategóriákban nagyobb termékmennyiség forog, a felsőbb osztályokban is elég széles a választék.

Az asztali gépek piaca:
A második negyedév adatai két piac elhatárolódását jelzik az otthoni felhasználásra gyártott termékeknél. Az első gépüket vásárló felhasználók általában alacsonyabb kategóriájú termék mellett döntenek. Ezt igazolja az is, hogy a 881 eurónál olcsóbb gépek értékesítése hat százalékkal nőtt a tavalyi év második negyedévéhez képest. A tapasztalt vásárlók inkább a teljesítményigényes játékok, internetes és egyéb multimédia alkalmazások futtatására is alkalmas, 1.652 euro körüli árú PC-ket részesítik előnyben.

a címlapról