Januárban jön a Google Nexus One
A Google január 5-én sajtótájékoztatót tart kaliforniai központjában, a legtöbben arra tippelnek, hogy a cég ekkor jelenti be hivatalosan első mobiltelefonjának, a Nexus One-nak a piacra érkezését.
A Gizmodo birtokába jutott dokumentumok szerint a Nexus One két éves T-Mobile (USA) előfizetéssel 180 dollárért (34 ezer forintért) lesz kapható, de ekkor egy speciálisan ehhez a telefonhoz kialakított díjcsomagra kell előfizetni, amelynek havidíja 80 dollár (15 ezer forint). Maga a Google is értékesíteni fogja a telefont, a januárban élesedő www.google.com/phone weboldalon minden Google-fiókkal rendelkező felhasználó legfeljebb 5 kártyafüggetlen Nexust vásárolhat, egyenként 530 dollárért (100 ezer forintért).
A Nexus One készüléket a windowsos és androidos okostelefonjairól ismert HTC gyártja a Google részére, a kiszivárgott fotók szerint a Nexus One gyakorlatilag ugyanat mint a HTC Passion. Az OLED érintőkijelzős telefont a Qualcomm 1 GHz-es Snapdragon processzora működteti. a készülékben helyet kapott egy 5 megapixeles, videók rögzítésére is alkalmas autofókuszos kamera, valamint két mikrofon, amelyeknek a háttérzaj kiszűrése a célja beszélgetés közben. A Wall Street Journal úgy tudja, a telefonhoz a Google tervezte meg szinte a teljes, Android 2.1-re épülő szoftverréteget, beleértve az alkalmazásokat és minden egyes képernyő kinézetét.
Hivatalos kommentár és jobb elmélet hiányában az a nézet alakult ki, hogy a Google lépését az magyarázza, hogy elégedetlen az Android és más mobil szoftvereinek térnyerésének ütemével, miközben a netezők felhasználási szokásai azt mutatják, hogy egyre több időt töltenek online mobiljukon, ami alapjaiban változtatja meg a szokásokat, kétségtelenül a PC ellenében - ez pedig a PC-monitorokat meghódított és a webes hirdetésekből meggazdagodott Google pozícióinak erodálódását jelenti.
Jelen pillanatban valószínűsíthető, hogy a Google elsősorban nem új piacra akar valójában belépni, hanem az egész piacot az általa kívánt irányba terelni. A Google telefonja lényegében egy kinyilatkoztatás, hogyan is kell kinéznie egy modern mobilkészüléknek. Ez a koncepció hasonlatos a Google Chrome megjelenéséhez, ahol a lényeg szintén nem egy saját böngésző megjelenése, hanem a többiek, különösen a Firefox és az Internet Explorer gyorsabb fejlesztésekre történő sarkallása, mégpedig a betöltési, renderelési és műveleti teljesítmény irányában.