:

Szerző: Koi Tamás

2009. november 27. 10:55

Ma ingyen van az internet a brit Vodafone-nál

Ingyen internetezhet a brit Vodafone összes ügyfele ma. A cég szerint a mobiltelefonos internetelérés kiváló segédeszköz egyebek mellett a karácsonyi bevásárláshoz, ennek megfelelően az ingyennetet nem is lehet mozifilmek letöltésére használni.

A brit Vodafone egynapos promóciója során minden ügyfél - függetlenül attól, hogy utólag vagy előre fizet, azaz feltöltőkártyás vagy előfizetéses konstrukcióra szerződött - ingyen használhatja az operátor mobilinternet-hálózatát mobiltelefonjáról. Ehhez ráadásul semmilyen internethozzáférés-csomaggal nem kell rendelkeznie az előfizetőnek, a mai nap forgalmát egyszerűen nem számolja a szolgáltató. A cég a promóciót a két ünnep közti időszakra is kiterjeszti, így az operátor ügyfelei december 25-től január 1-ig ingyen használhatják a mobilnetet.

Bár a Vodafone több tarifája is tartalmaz különböző konstrukciójú mobilinternet-eléréseket, az ilyen tarifákkal rendelkezőknek is jó hír, hogy a mai napon bonyolított adatforgalom számukra sem számít bele a havi keretbe. Természetesen az operátor a felhasználási feltételekkel védi magát arra az esetre, ha egyszerre túl sok felhasználó gondolná úgy, hogy a mai napon kell letöltenie mobilinternet segítségével kedvenc sorozatának összes részét, vagy egy előadó teljes zenerepertoárját.

A teljesen ingyenes használat ezért csak a WAP-böngészésre vonatkozik, vagyis ha az ügyfelek modemként is használják a telefonjukat, a szolgáltató a megszokott módon számláz. Az ingyenes mobilnet itt sem korlátlan, a Vodafone a szokásos fair use policy jegyében fenntartja magának a jogot, hogy 25 megabájtnyi forgalom után először figyelmeztesse az ügyfelet a \"túlzott használatra\", majd az előfizető tarifája alapján kiszámlázza a \"túlfogyasztást\".

Hazánkban hasonló promóciókat egyelőre egyik mobilcég sem kezdeményezett, itthon inkább korlátozott ideig tartó havidíjkedvezményekkel próbálják magukhoz édesgetni az ügyfeleket az operátorok. A magyar piac egyik jellemző promóciója, hogy az ügyfél több hónapig féláron kapja az internetet, feltéve, ha minimum egy-, de jellemzően inkább kétéves hűségszerződést szignóz.

a címlapról