A Web hirdetési bevételek 2 milliárd $-t tettek ki az első negyedévben az USA-ban
Az amerikai Internet hirdetési bevételek 1,95 milliárd $-t értek el a 2000. január-márciusi időszakban, szemben az egy évvel korábbi 1 milliárd $-ral, azaz közel megduplázódtak az Internet Advertising Bureau (IAB - Internet Hirdetési Iroda) jelentése szerint. A számadatok a PriceWaterhouseCoopers-tól származnak, amely a jelentést elkészítette az IAB számára: ezek szerint az 1999 negyedik negyedévhez képest 9,9%-kal nőttek az Internetes hirdetési bevételek.
Bár a piaci korrekciónak és a .com cégek viszonylag gyengébb szereplésének hatására a második negyedévben csökkent a növekedés üteme, az igazi hír az, hogy a nagy, hagyományos hirdetők egyre nagyobb számban emelik Internetes reklámkampányaik költségvetését, jelentette ki Rich LeFurgy, az IAB elnöke.
A jelentés szerint a banner hirdetés a vezető hirdetési típus: ezek a bevételek 52%-át tették ki az első negyedévben, ezt követték a szponzorálások 27%-kal. A kategóriákat illetően a fogyasztókkal kapcsolatos hirdetések álltak az első helyen 31%-kal, a pénzügyi szolgáltatások és a számítástechnika 15-15%-ot tett ki, az új médiák 12%-ot, míg az üzleti szolgáltatások 10%-ot. A forgalom 94%-át készpénzes ügyletek jelentették, míg a barter-kereskedelmi ügyletek 5%-ot tettek ki, a csomag-ügyletek pedig 1%-ot.
Hétfőn jelent meg egy előrejelzés egy New York-i kereskedelmi bank, a Veronis Suhler részéről, amely szerint az Internetes kiadások növekedése több, mint négyszeres lesz és 24,4 milliárd $ fog elérni 2004-re - megelőzve a hálózati, kábeltelevíziós és fogyasztói magazinokat. E jelentés szerint az Internet hirdetés 140,6%-kal, 4,6 milliárd $-ra emelkedett 1999-ben és összetett éves növekedési rátája 39,5% lesz a következő négy évben.
Bár a piaci korrekciónak és a .com cégek viszonylag gyengébb szereplésének hatására a második negyedévben csökkent a növekedés üteme, az igazi hír az, hogy a nagy, hagyományos hirdetők egyre nagyobb számban emelik Internetes reklámkampányaik költségvetését, jelentette ki Rich LeFurgy, az IAB elnöke.
A jelentés szerint a banner hirdetés a vezető hirdetési típus: ezek a bevételek 52%-át tették ki az első negyedévben, ezt követték a szponzorálások 27%-kal. A kategóriákat illetően a fogyasztókkal kapcsolatos hirdetések álltak az első helyen 31%-kal, a pénzügyi szolgáltatások és a számítástechnika 15-15%-ot tett ki, az új médiák 12%-ot, míg az üzleti szolgáltatások 10%-ot. A forgalom 94%-át készpénzes ügyletek jelentették, míg a barter-kereskedelmi ügyletek 5%-ot tettek ki, a csomag-ügyletek pedig 1%-ot.
Hétfőn jelent meg egy előrejelzés egy New York-i kereskedelmi bank, a Veronis Suhler részéről, amely szerint az Internetes kiadások növekedése több, mint négyszeres lesz és 24,4 milliárd $ fog elérni 2004-re - megelőzve a hálózati, kábeltelevíziós és fogyasztói magazinokat. E jelentés szerint az Internet hirdetés 140,6%-kal, 4,6 milliárd $-ra emelkedett 1999-ben és összetett éves növekedési rátája 39,5% lesz a következő négy évben.