Félmillió magyar a Facebookon
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Facebook magyarországi története. Ahogy arra számítani lehetett, a múlt hét végére a hazai felhasználók száma átlépte a félmilliót, s a Checkfacebook.com legfrissebb számai szerint ma már 505 ezer magyar használja a világ legnagyobb közösségi oldalát.
Demográfiai összetétel szempontjából a magyar közönség nem változott, tehát a fejlődés továbbra is egyenletes, valószínűleg egyik rétegen belül sem történt robbanás. A nők továbbra is előnyben vannak a Facebook-on, a magyar felhasználók mindössze 44,5 százaléka férfi, 55,5 százalék nő. Életkor alapján szintén nincs meglepetés, a 18-34 évesek közül kerül ki a magyar felhasználók közel 65 százaléka, a 14-18, illetve a 34-44 évesek pedig 12-12 százalékkal járulnak hozzá a félmilliós táborhoz. A Facebook valószínűleg továbbra is leginkább az irodában, számítógéppel dolgozó, internethozzáféréssel rendelkező dolgozók körében a legnépszerűbb.
Két hónappal ezelőtt, szeptember első hetében a magyar Facebook használók száma még csupán 380 ezer volt, azaz két hónap alatt 125 ezerrel gyarapodott a létszám. Ez 60 nap alatt 32 százalékos növekedést jelent. Az iWiW erős jelenléte miatt ugyanakkor továbbra sem lehet arra számítani, hogy robbanásszerű ugrás következik be hirtelen, hisz a magyar netezők közül szinte mindenkinek van közösségi hálózathoz fűződő élménye, a Facebook nem jelent egyértelmű csábítást a tömegeknek. Inkább egy lassú, de stabil növekedésre lehet számítani a továbbiakban is. Két hónappal ezelőtt a heti erősödés 14, mostanra pedig már 15 ezer feletti számot mutat. Ezzel a növekedési ütemmel számolva pontosan fél év múlva emlékezhetünk majd meg az egymilliós hazai Facebook létszámról.
A környékbeli országokra kitekintve az látszik, hogy a nagyon elmaradott országokat leszámítva, szinte mindenhol magasabb a Facebook-penetráció, ami szintén a hazai közösségi oldalak erős pozícióinak köszönhető. Boszniában például körülbelül ugyanannyi felhasználó van, de az ország lakossága kevesebb mint fele annyi, mint hazánké, az internetpenetráció pedig némileg alacsonyabb. Még nagyobb a különbség, ha Szlovákiát vagy Csehországot nézzük. Az előbbi 900 ezerrel, az utóbbi pedig közel, 1,7 millióval gyarapítja a globálisan 316 milliós felhasználói bázist. A 11 milliós Görögországban pedig közel 2 millióan csatlakoztak már - ezek is eltörpülnek azonban az Egyesült Államok 95 milliós Facebook-tagságához képest.