LG: A Nokia már nem az ellenfelünk
Komoly pénzeket öl az LG Electronics a telefonokat fejlesztő és gyártó részlegébe, azon belül is elsősorban az új, ütőképesebb okostelefonok piacra dobására törekszik a cég.
Az LG Electronics első embere, Nam Yong egy, a héten tartott előadáson kifejtette, cége nem tekinti elsődleges riválisának a Nokiát és a Sony Ericssont, helyette az Apple és a Blackberry okostelefonokat gyártó kanadai Research in Motion, valamint a Palm által uralt okostelefon-piacon kívánja komolyabban megvetni a lábát. A cég korábban elsősorban kommersz készülékekkel volt jelen a szegmensben, az újabb termékkínálatban azonban több érintőkijelzős, exkluzív telefon is található, mint például az egyik legsikeresebb iPhone-kihívónak tekintett Arena, vagy az új Chocolate modellek.
Az elnök-vezérigazgató szerint az LG-nek a sikeres verseny érdekében sok tennivalója akad még, de ehhez \"jó úton halad a cég\", állítja Yong. A vezető elmondta, a koreai cégnél a válság idején is gőzerővel zajlott a fejlesztés, a leépítések helyett pedig bővítették a szakembergárdát. Yong fontosnak tartotta leszögezni, hogy a cég alkalmazottainak kétharmada nem Dél-Koreában dolgozik (bár azt nem tudni, ebből hány koreai, hány helyi állampolgár), az LG tehát igazi multinacionális nagyvállalat.
Az LG mobilgyártó részlegének termékstratégiája jelen helyzetben logikusnak tűnik, hiszen a gazdasági válság által komolyan megtépázott mobilpiac lassan kezd csak magához térni, az okostelefonok azonban a gazdasági körülmények ellenére is jól fogynak. A piac egyre nagyobb részét tartja kézben a két koreai elektronikai cég, és bár az LG vezetője diplomatikusan említést sem tett róla, ahogyan sok más szegmensben, úgy a mobiltelefonok mezőnyében is alighanem a Samsung számít az első számú vetélytársnak.
Az IDC legfrisebb, harmadik negyedéves mobilpiaci jelentése szerint a Nokia továbbra is piacvezető 37,8 százalékos részesedésével, mögötte folyamatosan zárkózik fel a Samsung, immár 21 százalékos piacrésszel. Az LG Electonics a harmadik legnagyobb piaci szereplő 11 százalékos részaránnyal, egyben kiemelendő, hogy a cég produkálta a legnagyobb (37 százalékos) növekedést éves szinten.