A Facebook húzza a híroldalak olvasottságát
Amerikában már sikersztorik vannak, a britek még csak kísérleteznek, de a közösségi kommunikáció mentheti meg az online sajtót.
A brit közszolgálati médium, a BBC is úgy döntött, hogy befogadja napi életébe a közösségi médiát. Ehhez első lépésként létrejött egy \"közösségi média szerkesztői\" poszt, illetve teljesen átalakult a weboldal is. Úgy tűnik a britek is megirigyelték a sikeres amerikai közösségi hálózatokra támaszkodó médiumok látogatottságnövekedését.
A HuffPo durván előz
A minta egy amerikai politikai blogoldal esetében már helyesnek bizonyult. A Huffington Post egy évvel ezelőtt döntött úgy, hogy csatlakozik a Facebook Connect rendszeréhez, s létrehoz egy közösségi híroldalt. Egy hónappal az indulás után már havi 6,8 millió egyedi látogatót könyvelt el a szolgáltatás, s ennek köszönhetően maga a Huffington Post is 9,47 millióra nőtt, megelőzve ezzel a Washington Post-ot és a BBC-t is, sőt a lap így megközelíti a legnépszerűbb amerikai lap, az USA Today 9,9 milliós napi egyedi látogatószámát is.
Eric Hippeau, a Huffington Post vezetője nem csinál titkot abból, hogy az egy év alatt több mint 50 százalékos növekedés nagy részéért a Facebook integráció felelős, s a nem címlapról induló látogatások 48 százaléka (3,5 millió), illetve a kommentek 15 százaléka a közösségi oldalról jön. A számok pedig egyre jobban tolódnak el a közösségi hálózat javára.
Social News
A Social News nevű szolgáltatás egyrészt azt a kényelmet kínálja a felhasználóknak, hogy nem kell külön regisztrálniuk, hanem egyszerűen a Facebook azonosítójuk segítségével tudják azonosítani magukat és kommentálni. Természetesen a Huffington Post-ról közvetlenül lehet üzenetet küldeni a Facebookra, de a legjobb funkció, hogy a felhasználók saját ismerőseik által olvasott és linkelt hírek között böngészhetnek, ami relevánsabb, pontosabb és adott esetben frissebb is lehet, mint egy általános hírportál kínálata, a Google News vagy éppen egy hírkereső szolgáltatás.
A közösségi média forradalmáról leginkább olyan aspektusban szoktak beszélni, hogy a kapuőri szerep kitolódik a professzionális médiából, túl a bloggereken is, egészen az olvasókig, a közösségekig. A kommunikációelméletben kapuőrnek hívjuk azt a személyt vagy intézményt, aki a folyamatosan ömlő hírfolyamból kiválogatja azt, hogy mi fontos, minek van hírértéke. Továbbítani pedig csak a szűrt mennyiséget továbbítja. Mivel kapuőrből is milliónyi keletkezett az elmúlt évtizedekben, ezért természetes, hogy a laikus médiafogyasztó vágyik arra, hogy újra egy szűk, specializált, csak számára érdekes hírfolyammal szembesüljön.