Saját böngészőt fejlesztett a Yahoo!
Axis nevű szoftverével belépett a böngészőpiacra a Yahoo. A vállalat terméke a cég alaptevékenységét próbálja meg erősíteni és a webes keresés áll a középpontban.
Az Axis fejlesztésekor a vállalat célja egy olyan böngésző létrehozása volt, ami a korábbiaknál egyszerűbbé teszi a keresési találatok közötti eligazodást. A jelenlegi böngészőkben a Google vagy más webkereső használatakor egy szöveges listát kap a felhasználó, hol linkekre kell kattintania. Ha nem találta a találati oldalon azt, amit keresett, visszalép egyet, és egy újabb találatra kattinthat. Az Axisban a találatok egy vízszintesen görgethető grafikus sávban jelennek meg, a böngésző felhasználói felületének szerves részeként, így egyszerűbb közöttük navigálni, legalábbis ezt állítja a Yahoo!.
A vállalat az Axist elsősorban mobilos böngészőként képzelte el. A program jelenleg iOS operációs rendszeren fut, tehát iPaden, iPhone-on és iPod touchon használható, és bár létezik asztali verziója is, az nem önálló program, hanem a népszerű böngészőkbe (IE, Firefox, Chrome) beépülő plugin. A Yahoo! különféle szolgáltatásait (pl. kereső, levelező) mintegy 700 millióan használják világszerte, a vállalatnak nagy közönséget ér el, új böngészőjét tehát széles körben tudja népszerűsíteni.
Kérdés, hogy az újfajta - és valljuk be, könnyedén lemásolható - kezelőfelület elég lesz-e ahhoz, hogy a vállalat mérhető jelenlétet tudjon kialakítani a böngészőpiacon. A desktop böngészők terén a NetMarketShare statisztikái szerint még mindig toronymagasan első az Internet Explorer 54 százalékos részesedéssel, míg a Firefox és a Chrome 20, illetve 18 százalékos részt birtokol. Ugyanezen cég azt állítja, a mobilos böngészők terén 63 százalék a Safarié, az Android böngészője 18 százalékon, az Opera Mini 12 százalékon áll. iOS-en a Safari kiszorítását nagyon megnehezíti, hogy az Apple nem teszi lehetővé az alapértelmezett böngésző lecserélését az operációs rendszerben.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az Axis megjelenését egy csúnya biztonsági baki kísérte: a Chrome-hoz készített pluginnel együtt kiszivárgott a Yahoo! titkos kulcsa, amellyel Chrome-bővítményeket írhat alá. Ennek a kulcsnak a birtokában elvileg bárki készíthetne rosszindulatú Chrome plugint, és a Yahoo! aláírásával láthatja el azt, így a felhasználók számára úgy tűnne, mintha a szoftver a webes cégtől származna. Az incidens szerencsére gyorsan az érintettek tudomására jutott, a Google feketelistára tette a kulcsot, a Yahoo! pedig megkérte a felhasználókat, töltsék le újra a szoftvert az axis.yahoo.com weboldalról.
A cég számára az Axis egyelőre nem termel bevételt. A böngésző monetizálásának egyik módja lehet a keresési találatok között hirdetések megjelenítése.