Górcső alatt a Microsoft-Yahoo! megállapodás
Amint azt sejteni lehetett, az amerikai Igazságügyi Minisztérium nem hagyta egyből jóvá a Microsoft és a Yahoo! együttműködési megállapodását a webkeresők területén, hanem átfogó vizsgálatot indított annak feltárására, hogy az ügylet hogy befolyásolja a piaci versenyt.
A Microsoft és a Yahoo! július végén döntöttek úgy, hogy egyesítik webkeresési tevékenységüket. A 10 évre szóló exkluzív megállapodás értelmében a Yahoo! a Microsoft új keresőjét, a Binget fogja alkalmazni, ami azt jelenti, hogy a Microsoft hozzájut korábbi riválisának keresési forgalmához. Míg a Microsoft a keresőmotorra koncentrál, addig a keresőhöz kapcsolódó reklámhelyek értékesítése nagyobb részt a Yahoo! kezében összpontosul majd. A felek megosztoznak a bevételeken, a Microsoft a Yahoo! oldalain realizált bevétel 88 százalékát utalja át a Yahoo! számára az együttműködés első öt éve során.
Az Igazságügyi Minisztérium a következő hetek során a lehető legtöbb információt kéri majd be a cégektől a keresők fejlesztésével, a hirdetési árakkal vagy éppen a termékstratégiával kapcsolatban, a Microsoftnak és a Yahoo!-nak azt kell bebizonyítania, hogy a megállapodás nem hátráltatja a piaci versenyt. A kiterjedt vizsgálatra egyébként számítottak is a vállalatok, már a megállapodás bejelentéskor
\"A Yahoo! és a Microsoft együttműködik az Igazságügyi Minisztériummal és szilárdan hiszi, hogy az átadott információ meg fogja erősíteni, hogy a megállapodás nem csak a két cégnek jó, hanem a hirdetőknek, a kiadóknak és a fogyasztóknak is\" - nyilatkozta a Bloombergnek e-mailben a Yahoo! szóvivője, Adam Grossberg. A lap szerint az Európai Bizottságot is érdekelni fogja az egyezség és valószínűleg Neelie Kroes versenyügyi főbiztos irodája is vizsgálatot fog indítani.
A comScore júliusi adatai szerint a Google uralta az amerikai keresőpiacot 64,7 százalékos részesedéssel, a Yahoo! 19,3 százalékkal a második helyen állt, a Microsoft pedig 8,9 százalékkal a harmadik volt. Globálisan a Google fölénye még nagyobb, a comScore szerint részesedése 67 százalék körüli, míg a Yahoo! és a Microsoft rendre 7,8 és 2,9 százalékon állt júliusban.