Nagy és nyereséges az Activision Blizzard
A tavalyihoz képest hétszeres profittömeget termelt ki az egyesült Activision Blizzard, mely az Electronic Artsot megelőzve a világ legnagyobb játékkiadója immár. A vállalat a Starcraft II késlekedése miatt jelentősen csökkentette pénzügyi kilátásait.
A francia Vivendi játékdivíziója és az Activision egyesülése eredményeként megszületett Activision Blizzard 1,04 milliárd dollár árbevételre tett szert a második negyedévben, amiből 195 millió dollárnyi nyereséget termelt ki, ami hétszerese a tavalyi 28 milliónak. Az ugrást a forgalom közel harmadát adó (havi 100 millió dolláros bevételű) World of Warcraft által generált profit magyarázza, mely a Blizzardon keresztül a Vivendi kezében volt. A Vivendi tavaly decemberben szerzett irányító részesedést az Activisionben, majd összeolvasztotta azt játékrészlegével, így létrejött a világ legnagyobb játékkiadója.
Az Activision úgy becsli, részesedést szerzett a nyugati (amerikai és európai) játékpiacon, és a legnagyobb \"third-party\" játékkiadó a konzolokon. A cég szerint nagy sikert arattak a filmes franchise játékai, mint a Wolverine és Transformers, valamint a Prototype fantasztikus akció-kaland. A keménymag számára az év hátralevő részében érkezik a Wolfenstein és a Modern Warfare 2.
A cég ugyanakkor 300 millió dollárral 4,5 milliárd dollárra csökkentette idei évi forgalmi előrejelzését, amit elsősorban a Starcraft II jövőre tolása magyaráz. A hivatalos magyarázat szerint a játék online hátterét kiszolgáló Battle.net rendszer új verziójának munkálatai nyúltak meg, de természetesen a döntésben közrejátszhatott a játék további csiszolásának igénye, vagy a nehéz gazdasági körülmények és a nagy nevekkel zsúfolt karácsonyi szezon is. Az Activision egy másik játékot, a Singularity sci-fi akciójátékot is elhalasztja a jövőre évre. Megkopott ráadásul a zenei játékok iránti érdeklődés is, ami a Guitar Hero és DJ Hero eladásait csorbíthatja.