Továbbra is bízik a mobilpiaci sikerben a Microsoft
Egy pénzügyi elemzőknek tartott beszélgetésen Steve Ballmer elnök-vezérigazgató és Robbie Bach, az Entertainment and Devices részleg vezetője is beismerte, a Microsoft az utóbbi időben túl sokat hibázott az okostelefonok piacán, de mind a ketten fogadkoztak és azt ígérik, hamarosan javul a cég teljesítménye.
\"Sikeresek leszünk-e a telefonpiacon? Hadd fogalmazzak úgy, az utóbbi évben ez nemigen sikerült. Őszintén szólva főleg a mi hibánkból.\" -- mondta a pénzügyi elemzőknek Steve Ballmer. \"De továbbra is hiszem, hogy nyereségesek tudunk lenni a telefonpiacon csak szoftverszállítóként. Szerintem ez a nyerő megközelítés. Így lehet 50-60 százalékos részesedést elérni, csakis így.\"
Robbie Bach az elemzői konferencián pontos adatok említése nélkül elmondta, a 2009 júniusában véget ért pénzügyi évben több windowsos okostelefont adtak el mint egy évvel korábban, de az operációs rendszerek piacán a cég részesedése mégis csökkent, mivel a növekedés a piaci átlagnál alacsonyabb volt. Évente már több mint 1 milliárd mobiltelefont értékesítenek, az okostelefonok a teljes forgalom 15-20 százalékát adják a különféle becslések szerint, vagyis a piac hatalmas és nagyon szerteágazó, a Microsoftnál úgy látják, a sokféle igényt sokféle készülékkel lehet lefedni, nem lehet egy telefonnal elérni a kritukus tömeget.
\"Vannak emberek, akiknek QWERTY-billentyűzet kell. Vannak emberek, akiknek érintőbillentyűzet kell. Egyesek nagy kijelzőt akarnak, mások kicsit. Vannak akik feláldozzák az akkumulátoros üzemidőt azért, hogy tudjanak médiát lejátszani\" -- mondta Robbie Bach, hozzátéve, hogy a Microsoft továbbra is együtt dolgozik majd a különféle készülékgyártókkal, például a Samsunggal, a HTC-vel, a HP-vel vagy a Sony Ericssonnal, hogy számos különféle windowsos telefon készülhessen.
Robbie Bach szerint ma már nyilvánvalóvá vált, hogy a piacon nem lehet élesen megkülönböztetni egymástól az üzleti és fogyasztói mobiltelefonokat, amelyet a RIM átütő sikere is bizonyít. A Blackberryk korábban kizárólag üzletemberek kezében tűntek fel, de ma már a fogyasztókhoz kerül a többségük. A Microsoft az üzleti világban jó pozíciókat szerzett a Windows Mobile-lal, amely könnyedén illeszthető vállalati hálózatokhoz, elérhető róla az Exchange, de a fogyasztói világban nem hozzák azt, amit a vevők elvárnak. \"Ha böngészésről, médialejátszásról, videózásról meg ilyen dolgokról van szó, az általunk kínált élmény nem olyan mint lennie kellene\" -- ismerte be Bach.
A Microsoft sokat vár a Windows Mobile októberben érkező 6.5-ös változatától, amelyben például a korábbinál sokkal jobb böngésző lesz, és megújul a felhasználói felülete is. A cég komoly hangsúlyt kíván fektetni a Windows márkanév erősítésére a mobilpiacon. Az Inquirer által megszellőztetett pletykák szerint egyébként a Windows Mobile 6.5 megjelenésével a termékvonal nem csak megújul, hanem nevet is vált, ettől fogva Windows Phone-nak fogják majd hívni.