Szerző: Bizó Dániel

2009. július 24. 10:52

Rettentően erős a Samsung Electronics

Magasan felülmúlta az elemzői várakozásokat a Samsung Electronics, a vállalat a válság közepette rekordforgalmat mutatott fel a második negyedévben. A produkciót nagyban segítette, hogy a pénzügyi krízis hatására a koreai won mintegy 20 százalékkal gyengült a dollárral szemben, ami megnövelte a vállalat exportjából származó bevételt.

A Samsung Electronics 2009 második negyedévében egy év alatt 11,7 százalékkal 32,5 ezer milliárd wonra, vagyis 26 milliárd dollárra tudta növelni globális árbevételét, ami törénelmi rekord. Az üzemi szintű nyereség 2 milliárd dollárnak felelt meg, és 5 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A vállalat összes részlege nyereséges volt, a cég az előző negyedéves nehézségekhez képest erőteljesen javította memória- és LCD-gyártási tevékenységének mutatóin, ahogyan végfelhasználói termékekén is, miközben erőteljesen tartotta pénzügyi teljesítményét a mobiltelefonos részleg.

A vállalat 52,3 millió mobiltelefont szállított le az elmúlt három hónap során, ami 14 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi adatot. Összehasonlításképpen a piacvezető Nokia szállításai 15 százalékkal 103 millióra csökkentek, miközben a piac egésze is 10 százalék felett zsugorodott. A Samsung piaci részesedése megközelítette a 20 százalékot -- három évvel ezelőtt a cég még csak 11 százalékkal rendelkezett.

A cég elsősorban az európai és észak-amerikai eladásainak erősségét hangsúlyozta ki, amit az érintőképernyős készülékek és okostelefonok sikerével magyaráz. A Samsung telefonjainak átlagos eladási ára 88 euró, vagyis jóval magasabbra pozicionált termékmixszel rendelkezik mint a 62 eurós Nokia. A vállalat további térnyerést vár, az év egészében 200 milliónál több mobil leszállításával kalkulál, amit meglévő és közelgő 3G-s termékeire alapoz, mint amilyen az Omnia II, a Jet, a Galaxy és a Star.

A vállalat meglovagolta a DDR2 DRAM-, NAND flash- és az LCD-panelárak elmúlt hónapokban mutatott emelkedését, valamint fejlettebb gyártástechnológiák bevezetésével leszorította fajlagos termelési költségeit, így az előző negyedéves veszteségekkel szemben nyereségesé tudta tenni memória- és LCD-panelgyártási részlegeit egyaránt. Ami a végfelhasználói termékeket illeti,  Samsung stabilan tartotta magát a plazmapiacon, 24 százalékot alulról súroló részesedéssel, ahogyan az LCD-tévéknél enyhez emelkedéssel 20 százalék körül zárt. A válság ellenére a lapostévék piaca stabil képet mutat, és a Samsung az első negyedévhez képest összességében 10 százalékkal növelte eladásait. Világszerte 28 millió LCD-, és 3,2 millió plazmatévé talált gazdára.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról