Zenei streaming szolgáltatást indít a Microsoft
A Microsoft felülemelkedik a Zune kudarcán és július végén egy online zenei szolgáltatást indít, versenybe szállva a Spotify és a Last.fm sikerével. A felhasználók akár ingyenesen is hallgathatják majd a zenéket, s akár le is tölthetik azokat.
A zene fontos
\"A zene fontos terület a Microsoft számára. Jelenleg is egy zenei streaming szolgáltatás bevezetésének a küszöbén állunk\" -- mondta a brit Telegraph-nak Peter Bale, az MSN vezetője. Az induló újdonsággal kapcsolatban szűkszavúan nyilatkozó Bale csupán annyit mondott, hogy a cég megvizsgálta, hogyan is működnek a hasonló vállalkozások, milyen struktúrában működik az üzleti modelljük, s a Microsoft is megpróbálja kitalálni, hogy hol találkozik a fogyasztói igény a cég elvárásaival.
Bale arról is beszélt, hogy a szolgáltatáshoz felhasználták mindazokat a tapasztalatokat, melyeket a Zune kapcsán a zeneiparról szereztek. A Zune-ból hamarosan érkezik az új modell, a Zune HD, de az csak az Egyesült Államokban lesz elérhető. A zenei szolgáltatással kapcsolatban viszont nem említett korlátozást az MSN képviselője, ennek ellenére előfordulhat, hogy az ingyenes változat kizárólag egyes országokban lesz elérhető. Az eddig rendelkezésre álló információk szerint a Microsoft új zenei megoldása a Spotify-hoz hasonlóan reklámért cserébe nyújtana ingyenes elérést, de előfizetési díjért cserébe prémium csomagok is elérhetőek lesznek majd.
Az Xboxot is célba veszik
Az egyelőre névtelen zenei oldal a feltételezések szerint leginkább a Svédországból induló, de igazi sikereket az Egyesült Királyságban elérő Spotify-ra hasonlít majd. A szolgáltatást a Microsoft maga üzemelteti majd, s a népszerűsítésben nyilván számítanak az MSN tartalomhálózatra, a Live-ra, illetve a Microsoft egyéb tevékenységeire is. Sőt, Bale azt is megsúgta, hogy a szolgáltatás valószínűleg össze lesz kötve az Xbox Live-val is, de ezzel kapcsolatban sem árult el pontos részleteket. Igaz a Microsoft részéről egyértelmű lépés egy online zenei szolgáltatás és a cég saját konzoljának összefésülése, amivel az Xbox a legütősebb otthoni szórakoztató egységgé válhat.
A Microsoft ezzel egy újabb lépést tehet az online világban való lemaradásának csökkentéséért. Leszámítva néhány startupként kezdő, s mostanra naggyá vált zenei szolgáltatót, az online világban eddig nem volt igazán ütős zenei streaming termék egyik nagy vállalattól sem.
Jól teljesít a Bing
Eközben a Microsoft talán elégedett lehet az új keresőjével is, ami lassan, de biztosan nyeri el a felhasználók bizalmát. A ComScore adatai alapján a múlt hónapban újabb 0,4 százalékot erősödve már a keresések 8,4 százalékát tudhatta magáénak a Bing. Igaz nem a fő riválistól, a Google-től lopott felhasználókat, hisz annak eredménye stabilan 65 százalékon áll, hanem a kisebbik szereplőtől, a Yahoo-tól, ami fél százalékot gyengülve 19,6 százalékon állt meg ebben a hónapban. A Microsoft óriási összegeket költött a Bing marketingjére, de egyelőre még nincs egy súlycsoportban a riválisaival.