Tartalomkezelő rendszert fejleszt az új nevet kapott Macrovision
Ismert koncepcióra építő, átfogó szórakoztatóelektronikai tartalomkezelő rendszerrel hódítaná meg a piacot a Macrovision, mely mától Rovi néven folytatja tevékenységét. A 80\'-as években alakult cég korábbi nevét elsősorban saját fejlesztésű, széles körben használt másolásvédelmi rendszerei révén ismerték, a Liquid néven fejlesztett médiakalauz azonban más irányokba mutat: elsősorban a médiatartalmak könnyebb elérhetőségét és kezelését szolgálja.
A Liquid a Rovi tervei szerint lényegében egy online vezérelt tartalom- és programkalauz lesz, mely a felhasználói végberendezésen -- elsősorban a televízión vagy a beltéri egységen -- fut majd. A rendszer egyik legfőbb célja lesz, hogy egyszerű, direkt hozzáférést nyújtson a nagy online tartalomszolgáltató oldalakhoz (mint például a tévéképernyőre optimalizált Youtube XL).
A Rovi rendszere három, egymástól elkülöníthető, akár különállóan is értékesíthető modulra tagozódik. A Televíziós Tartalomkalauz lényegében egy az IPTV és hasonló rendszereknél már megismert technológiához, az elektronikus programkalauzhoz (EPG) hasonlít, a Szélessávú Tartalomkalauz az interneten elérhető, ingyenes vagy fizetős videókhoz, mozifilmekhez, más médiatartalmakhoz, valamint akár olyan internetalapú szolgáltatásokhoz kínál hozzáférést, mint a közösségi hálózatok (a Liquiddel kezdetben a mozirajongók közösségi oldalát, a Flixstert lehet majd elérni).
A Liquid felhasználói felülete
Végül a Személyes Tartalomkalauz az otthoni szórakoztatóelektronikai készülékeken, számítógépeken, valamint az interneten megosztott saját tartalmakhoz kínál hozzáférést. A rendszer további különlegessége, hogy öntanuló módon képes felderíteni a felhasználó médiafogyasztási szokásait, így például az eddig nézett tévésorozatok alapján tartalmát vagy tematikáját tekintve más műsorokat is felajánl a nézőnek -- a Liquid nem csak egy felhasználó, hanem akár a család összes tagjának szokásait képes feltérképezni, így más kínálatot nyújt a szülőknek és a gyerekeknek, akiket bejelentkezés alapján azonosít.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Liquid pontosan milyen technológiát használ mindehhez, a megjelenítés és a dizájn azonban alighanem Flash-alapokon nyugszik. Az Adobe éppen idén áprilisban jelentette be, hogy a különböző flashalapú widgetek szórakoztatóelektronikai készülékeken is használhatók lesznek a jövőben. A Liquid gyártói partnereiről egyelőre hallgat a Rovi, a technológia megjelenését a jövő év elejére datálják.