Még mindig megéri spamelni
Az internetezők harmadával fordult már elő hogy válaszolt e-mailben érkező kéretlen reklámra, a legtöbben azért teszik ezt, mert érdekli őket a termék. A kiküldött levelek számához képest csak elenyésző azok száma, akik valóban vásárolnak is, de még mindig annyian vannak, hogy megéri spamelni.
Az internetszolgáltatókat, e-mail szolgáltatókat, webes cégeket és információbiztonsági vállalatokat is tömörítő, a levelekben terjedő spamek és más kártevők ellen küzdő Messaging Anti-Abuse Working Group (MAAWG) iparági szövetség felmérése szerint minden harmadik felhasználóval előfordult már, hogy válaszolt egy e-mailben érkező kéretlen reklámra.
A felmérés szerint a legtöbb felhasználó tisztában van vele, hogy már magának a levélnek a megnyitása is veszélyes lehet, hiszen a spamekben gyakran terjesztenek kártevőket, és a vonzó ajánlatokkal próbálják rávenni a felhasználókat, hogy nyissák meg azokat, így előidézve a fertőzést. A leveleket megnyitó vagy éppen azokra válaszoló felhasználók zömmel azzal magyarázták tettüket, hogy érdekelte őket a spamben hirdetett termék, vagy egyszerűen csak \"kíváncsiak voltak rá, mi történik\" ha megnyitják az e-mailt.
Michael Jackson a spamek sztárja
A spamküldés alapja a felhasználók tömeges \"szőnyegbombázása\", mert mindig lesznek olyanok, akik bekapják a csalit. A Kaliforniai Egyetemen több mint 469 millió levél szétküldésével végzett kísérlet szerint a felhasználók 3-6 ezred része látogatja meg a spamben szereplő weboldalakat és harmincezer vagy még ennél is több kiküldött reklámlevélre jut egy vásárlás. Úgy tűnik azonban, ez még mindig elegendően magas arány a spammerek számára hogy tevékenységüket folytassák.