:

Szerző: Bodnár Ádám

2009. július 15. 15:13

Még mindig megéri spamelni

Az internetezők harmadával fordult már elő hogy válaszolt e-mailben érkező kéretlen reklámra, a legtöbben azért teszik ezt, mert érdekli őket a termék. A kiküldött levelek számához képest csak elenyésző azok száma, akik valóban vásárolnak is, de még mindig annyian vannak, hogy megéri spamelni.

Az internetszolgáltatókat, e-mail szolgáltatókat, webes cégeket és információbiztonsági vállalatokat is tömörítő, a levelekben terjedő spamek és más kártevők ellen küzdő Messaging Anti-Abuse Working Group (MAAWG) iparági szövetség felmérése szerint minden harmadik felhasználóval előfordult már, hogy válaszolt egy e-mailben érkező kéretlen reklámra.

A felmérés szerint a legtöbb felhasználó tisztában van vele, hogy már magának a levélnek a megnyitása is veszélyes lehet, hiszen a spamekben gyakran terjesztenek kártevőket, és a vonzó ajánlatokkal próbálják rávenni a felhasználókat, hogy nyissák meg azokat, így előidézve a fertőzést. A leveleket megnyitó vagy éppen azokra válaszoló felhasználók zömmel azzal magyarázták tettüket, hogy érdekelte őket a spamben hirdetett termék, vagy egyszerűen csak \"kíváncsiak voltak rá, mi történik\" ha megnyitják az e-mailt.

Michael Jackson a spamek sztárja

A Symantec friss jelentése szerint a spammerek most éppen Michael Jackson halálából próbálnak hasznot húzni. Egyre több az olyan levél, amely a popsztárral kapcsolatos izgalmas információkat ígér, képet vagy videót, valójában azonban kártevőt terjeszt vagy kártékony oldalra mutató linket tartalmaz.
Annak ellenére tehát, hogy az interneten terjedő spamek és kártevők jelentős része botneteknek tulajdonítható, a válaszadók 80 százaléka szerint az ő gépe nincs veszélyben és nem fertőződhet meg olyan kártevővel amely spamet küld szét, adatokat lop el vagy éppen másik számítógépeket támad meg. A MAAWG felmérésében szereplő 800 felhasználó közel kétharmada állította magáról, hogy legalább \"némileg tisztában van\" az internetes veszélyekkel, és bár a legtöbben használnakmár vírusirtót, a válaszadók ötöde saját bevallása szerint semmit nem tesz annak érdekében hogy megakadályozza spamek érkezését, teljes egészében az internet- vagy e-mail szolgáltatóra bízza azok kiszűrését.

A spamküldés alapja a felhasználók tömeges \"szőnyegbombázása\", mert mindig lesznek olyanok, akik bekapják a csalit. A Kaliforniai Egyetemen több mint 469 millió levél szétküldésével végzett kísérlet szerint a felhasználók 3-6 ezred része látogatja meg a spamben szereplő weboldalakat és harmincezer vagy még ennél is több kiküldött reklámlevélre jut egy vásárlás. Úgy tűnik azonban, ez még mindig elegendően magas arány a spammerek számára hogy tevékenységüket folytassák.

a címlapról