Válságban is növekednek a mobil hirdetések
A mobilra irányuló reklámkiadások várhatóan erős növekedést mutatnak majd a reklámpiacot sújtó recessziós környezet ellenére is, jelenti a Juniper Research. A piackutató szerint felgyorsult a migráció a BTL-csatornák felé, melyek jobban összekapcsolják a hirdetőket vevőikkel, mérhető megtérülést biztosítanak.
A Juniper úgy látja, növekszik azoknak az aránya a szakmában, akik kommunikációs stratégiájukban kulcsszerepet szánnak a mobilkészülékeknek, mint médiumnak. A mobilok még magasabb szintre emelik a hagyományos online hirdetés lehetőségeit azáltal, hogy azonosíthatóan egy személyhez kötődnek, ráadásul térben és időben is, hiszen a felhasználók többsége folyamatosan magánál tartja.
Míg korábban elsősorban a push jellegű szöveges hirdetések jelentették a mobil reklámozást, addig a mobilinternet széleskörű adoptációjával az internet válik az elsődleges mobildisztribúciós csatornává, véli a Juniper, ahogyan a felhasználók egyre több időt töltenek online mobiljaikon, megtörve ezzel a PC monopóliumát. A kutató úgy találta, a mobilhirdetések lényegesen magasabb válaszadási arányt érnek el a más médiumokban közvetítettekhez képest.
Bár a mobil reklámköltések erősen növekednek, a mobileszközök jelentette hiperpontos célzási pontosság, a vevőkkel folytatott szoros interakció lehetősége és az szoros elszámoltathatóság ellenére ugyan növekvő, ám kis büdzséket fognak a hirdetők a mobil felé fordítani. A piackutató úgy látja, a hirdetők ezen akkor változtatnak majd, mikor látják már, hogy a mobilon elérhető közönség elérte a kritikus tömeget -- vagyis a reklámköltések továbbra is jókora késéssel követik majd a valódi médiafogyasztási szokásokat. A Juniper prognózisa szerint öt év múlva 5,7 milliárd dollárt tesz majd ki a globális mobil reklámpiac, ez azonban mindössze a teljes torta 1,5 százaléka.