Óriási kampány támogatja a Microsoft keresőjének megújulását
Az Advertising Age reklámpiaci szaklap információi szerint a Microsoft gigászi, 80-100 millió dolláros kampánnyal fogja népszerűsíteni hamarosan megújuló webkeresőjét. A Kumo kódnéven fejlesztett keresőmotorról már a HWSW is beszámolt, a hírek szerint még ezen a héten elindul az éles üzem.
Nem adják fel
A redmondi vállalat nem adta fel a Google elleni harcot a webkeresők piacán, noha eddig viszonylag kevés sikert ért el ezen a területen. Online tevékenységének fejlesztésére minden évben dollármilliárdokat költ a cég, az üzletág ennek köszönhetően folyamatosan veszteséges. Tavaly év elején a Yahoo! 44 milliárd dolláros felvásárlásával próbálta utolérni a Google-t a Microsoft, azonban az ügylet végül a Yahoo! vezetőségének túlméretes egója miatt kútba esett.
Steve Ballmer, a Microsoft vezére azóta többször is kijelentette, nincs szándékában feladni a harcot és cége nem engedhet meg magának pillanatnyi lazítást sem, mert aki egyszer lemarad, az soha nem lesz képes felvenni a ritmust. A redmondiak folyamatosan fejlesztik keresőjüket, amelyet 6-9 havonta terveznek megújítani. A vállalatnál tavasz óta zajlik a Kumo kódnevű, szemantikus technológiára építő, új keresőmotor bétatesztje, az éles indulás pedig a héten várható -- a végleges név a pletykák szerint Bing lesz.
Szemantikus
A Microsoft szerint a jelenlegi keresők bár rengeteget fejlődtek az elmúlt évek során, a statisztikák szerint a felhasználók nagyrésze sikertelenül próbálkozik, és az esetek közel felében több mint 20 percet is elidőzik a keresővel. Az új megoldásban a fejlesztők a találatok csoportosításával és a navigáció könnyítésével igyekeznek segíteni a felhasználókat, hogy gyorsabban találják meg azt, amire szükségük van.
A szoftveróriás tavaly nyáron vásárolta fel a Powersetet, mely a szemantikus keresőtechnológia fejlesztésével foglalkozó törpecégek egyike. A felvásárlás mögötti logika kettős: a Microsoft gyorsan és viszonylag olcsón jutott a technológiához, mégpedig szemantikus technológiához, amelynek bizonyos elemei már az új keresőben is fellelhetők lesznek -- szerencsére a keresők fokozatosan \"beolthatók\" szemantikus elemekkel, azaz nincs szükség az eddig használt megoldások teljes lecserélésére vagy átírására. Redmond megpróbál előremenekülni, hogy kiegyenlítettebb küzdelmet folytathasson a szintaktikus keresés háborúját már megnyert Google-lel.
A szemantikus keresők lényege, hogy nem csupán kulcsszavak jelenlétét, gyakoriságát vizsgálják az egyes oldalakon, hanem megpróbálják megérteni azok jelentését, és ez alapján csoportosítani a találatokat, hogy minél használhatóbb információval szolgáltathassanak a felhasználók számára. Ha valaki Franciaország fővárosában szeretne elegáns szállodai szobát foglalni, a Paris és Hilton kulcsszavakra keresve aligha ér célt.
Nem csak a technológia számít
Kérdés, hogy a technológiai fejlesztések valójában mennyit érnek a piacon, a versenyt ugyanis erőteljesen befolyásolja a szereplők megítélése. Egy, a Microsoft által hivatkozott fókuszcsoportos kutatás során legalábbis a felhasználók nem találtak különbséget a különféle keresők találatainak relevanciájában, ugyanakkor véleményük egyértelműen a Google felé húzott még akkor is, ha a látott eredményeket a Live Search adta.
Alighanem ezen próbál változtatni a cég azzal a közel 100 millió dolláros hirdetési kampánnyal, amely a közeljövőben indul. A cég tévében, újságokban és óriásplakátokon fogja népszerűsíteni keresőjét. Az Advertising Age úgy tudja, a Microsoft keresője végül Bing néven érkezik a piacra.