Microsoft SideWinder Game Voice előzetes
A Microsoft a SideWinder Game Voice programjával minden eddiginél könnyebbé teszi az internetes játékok alatti társalgást. A csomagot egy mikrofonos fejhallgató és egy speciális vezérlő eszköz teszi teljessé.
A Microsoft tegnap (2000 augusztus 24-én) kiadta a SideWinder Game Voice nevű programját. A Game Voice elsősorban az internetes játékosokat célozza meg, mivel segítségével az Interneten vagy helyi hálózaton keresztül beszélgethetünk játékostársainkkal. A Game Voice-t úgy fejlesztették ki, hogy egy általános internet kapcsolaton keresztül is tiszta, éles hangot tudjon továbbítani. A program dobozában helyet kapott még egy jó minőségű mikrofonnal ellátott fejhallgató, illetve egy különleges vezérlő eszköz, amivel a beszélgetőtársak között kapcsolgathatunk. A SideWinder Game Voice nagyszerű megoldást jelent arra a kényelmetlen problémára, amit az interneten keresztüli társalgás jelentett eddig játékok közben.
Csapaton belüli komminukáció
A legtöbb team-based, azaz a csapatokra épülő internetes
játéknál komoly problémát jelenthet egy-egy
támadási terv megbeszélése a csapattagok között.
Írásban megbeszélni egy haditervet elég körülményes
dolog, és sokáig tarthat. Az Game Voice használatával
viszont anélkül beszélgethetünk a többiekkel, hogy
közben félbe kellene szakítani a játékmenetet,
ráadásul az eszköz használata sem zavarja meg a játékot.
Kellemes megjelenése van a mikrofonnal ellátott SONY gyártmányú
fejhallgatónak.
Hangos parancsok
Már bemutattuk röviden előző
híreink között a Sontage Interactive Game Commander
nevű programját, aminek segítségével beszéddel
irányíthatjuk a játékokat. A Game Voice erre
is vállalkozik egy beépített beszédfelismerő
program segítségével. A népszerű gyors reflexeket
kívánó akció/stratégiai 3D-s játékokban
a számtalan billentyűzetparancs megjegyzése és gyors
használata nagyon fontos feladat. Könnyen előfordulhat, hogy
éppen egy kritikus pillanatban nem találjuk a megfelelő
billentyűt és hiába mondogatjuk a gépnek, hogy "Visszavonulás!",
maradék egységeink bizony hősiesen fogják tűrni,
hogy az ellenség elpusztítsa őket. Ezen segít a
Game Voice hangfelismerő szolgáltatása, mivel használatával
gépünk minden parancsunknál hallgatni fog ránk, és
"azonnal" végrehajtja a beállított parancsot.
Nem véletlen az idézőjel, itt megmutatkozik a programnak
azon hibája, hogy a beszédfelismeréshez szükséges
nagy számítási igény miatt másodperceket
várhatunk a parancs teljesülésére. Bár a programnak
egymagában bőven elég lehet egy gyengébb CPU is,
de nem szabad elfelejteni, hogy játék alatt kell jól működnie.
Minden billentyűzet kombinációhoz beállíthatunk
egy vagy több szót, amivel később a játékot
irányítani tudjuk.
Többcsatornás beszélgetés
A programhoz adott vezérlő eszköz lehetővé
teszi, hogy gombnyomásra privát beszélgetést folytathassunk
netes játék közben. Az öt programozható gomb
segítségével beállíthatjuk azt is, hogy csak
néhány játékos, vagy a csapatunkba tartozó
játékosok, esetleg csak az ellenség emberei hallják
azt amit mondunk.
[oldal:Beszélgessünk játék közben]
Az egyetlen hátrány már csak az Internet helyenként vagy időnként szűkös sávszélessége lehet, de ennél ideálisabb eszközt egy Counter Strike Internetes partyhoz nehezen tudok elképzelni. Ebben a játékban különösen fontos a csapatmunka, és ezért igazán csak a helyi LAN partykon volt élvezetes játszani vele, ahol élőben megbeszélhettek a csapattagok mindent. Kis túlzással akár az is elmondható, hogy a Game Voice LAN party közelségbe hozza a játékosokat egymással az interneten is, talán azzal a különbséggel, hogy a résztvevők a játék után nem gratulálhatnak személyesen egymásnak.
A chat vezérlő eszköz, amivel beállíthatjuk
játék közben, hogy éppen kivel akarunk beszélni.
A programhoz tartozik egy mikrofonos fejhallgató és egy vezérlő eszköz is, amivel kikapcsolhatjuk a mikrofont, állíthatjuk a hangerőt, és kapcsolgathatunk a beszélgetőtársak között az előre beprogramozható gombokkal. A program rendelkezik egy beépített "társkeresővel" is, ami felkutatja a Game Voice-t használó többi játékost az interneten, akiket ezután könnyedén felvehetünk a személyes kapcsolattartó listánkba.
[oldal:A beszédfelismerő program kellemetlen hibái]
Ez a program képességeit tekintve már gyanúsan tökéletes, és ez a gyanú sajnos be is igazolódik a gyakorlati haszálat során. Minimum gép konfigurációnak P233-as gépet jelöltek meg 64Mb memóriával, és a teszt során pedig egy P400-as gépen futott a program 64Mb-tal. A Game Voice feledata, hogy az olyan DirectX-et használó játékokban, mint az Unreal Tournament és a Half-Life beszédfelismerő programként működjön. Sajnos az eredmény igen lehangoló, mivel a szavak felismerése másodpercekig is eltarthat! Ha az említett konfiguráción mondod a játéknak, hogy 'Railgun', négy másodpercet kell várnod mire teljesül a parancs. Ennyi idő telik el a beszédtől addig, amíg a játék megkapja a programtól a megfelelő parancsot. Egy 128Mb memóriával ellátott P400-as gépben ez az idő 2-3 másodpercre csökkent, de még ez is rengeteg időnek számít az akciójátékokban. A szomorú helyzeten talán segíthet egy program frissítés, de az is elképzelhető hogy csak Gigahertzes gépeken fog közelítőleg valósidejű válaszokat produkálni.
A Game Voice több nyelvet is támogat és bár ezek között nincsen magyar, de aki beszél angolul, franciául, németül, olaszul vagy japánul el fog boldogulni vele.
Egy jó hír a végére, hogy a beszélgető program korlátozott változata ingyenesen letölthető a Game Voice honlapjáról, így viszont le kell mondanunk a teljes doboz tartalmának nagy részéről: a dobozban lévő nagyszerű SONY mikrofon / fejhallgató párosról, amiket kifejezetten erre a célra optimizáltak, elfelejthetjük a hardveres vezérlőt is, amivel kényelmesebbé tehetnénk a beszélgetést, és játékvezérlő szoftver sem jár hozzá.
Forrás: Tweak Town