Felpezsdítheti a recesszió az outsourcing-piacot
Lendületet adhat az outsourcing-szolgáltatások terjedésének a recesszió. A piacelemzők csak igen szűk bevételnövekedést várnak idén a területen, azonban a megkötött ügyletek száma emelkedni fog, csak a szolgáltatók nyeresége csökken -- mondta a Getronics mai sajtótájékoztatóján Rátkai Péter ügyvezető igazgató.
Az IDC nemrégiben frissített, az informatikai szolgáltatások európai piacára vonatkozó előrejelzése szerint idén mindössze 4,4 százalékkal nő az outsourcing-szektor forgalma, azonban ezzel még mindig a húzóágazatok közé tartozik majd, mivel minden más szolgáltatási területen (pl. oktatás, rendszerintegráció, támogatás) csökkennek a bevételek. Az outsourcing-piac fellendülésének köszönhetően a teljes szolgáltatáspiac 0,6 százalékkal bővül az idén, de jövőre is csak 2,2 százalékos fellendüléssel számol az IDC.
Az outsourcing-szolgáltatók profitálhatnak a recesszióból, ugyanis az ő ajánlatuk tiszta költségcsökkentés, amelynek hatásai már rövid távon is jelentkeznek. Az IVSZ piaci adatai szerint a 264 milliárd forintos hazai IT-szolgáltatáspiac közel negyedét adja az outsourcing, ezzel egyelőre csak a második legnagyobb szegmens a \"támogatás és üzembehelyzés\" kategória mögött. Rátkai úgy véli, 1-2 éven belül Európához hasonlóan Magyarországon is a kiszervezés lesz a legnagyobb forgalmú szegmens az IT-szolgáltatások piacán.
Konkrét számok említése nélkül Rátkai elmondta, a Getronics Magyarországnál 2008 októbere óta háromszorosára nőtt az IT-outsourcing szolgáltatással kapcsolatos megkeresések száma, ezért a vállalat idén határozott növekedésre számít ezen a piacon. A cégvezető szerint sokszor nem is a szolgáltató keresi meg az ügyfeleket, azok maguktól jelentkeznek, mivel rá vannak kényszerítve arra, hogy meglevő környezetüket kisebb költségből üzemeltessék.A Getronics hazai leányvállalata tavaly 10 milliárd forintos forgalmat ért el, Rátkai tervei szerint ezt idén a válság ellenére legalább 10 százalékkal sikerül majd növelni. Hosszabb távon is vannak tartalékok a hazai piacban, ugyanis a magyar vállalatok zöme elmaradott, ad-hoc módon beszerzett, a legrikább esetben egységes technológiát használ, amelynek üzemeltetése ennélfogva rendkívül drága.