Bizonytalanság a Dell telefonpiaci megjelenése körül
A tajvanra látogató Michael Dell szerint vállalatának okostelefonja a belső ütemterveknek megfelelően meg fog jelenni, ám a cégalapító és -vezető egy szót sem árult el arról, hogy az ütemterv szerint mikor kellene piacra kerülnie a készüléknek.
Eközben külföldi lapok arról cikkeznek, a Dell teljesen elölről kezdi az okostelefonjainak tervezését, mivel, mivel a szolgáltatók első reakciói nem voltak éppen pozitívak velük kapcsolatban. Úgy hírlik, a készülék vagy készülékek semmi különlegeset nem tudtak felmutatni a jelenleg piacon levő windowsos okostelefonokhoz képest, ezért a Dell úgy döntött, jelentősen áttervezi őket hogy meg tudja különböztetni magát az olyan versenytársaktól mint a HTC vagy a Samsung. A Wall Street Journal korábbi értesülései szerint a Dellnél két prototípust készítettek a mérnökök, egyik egy QWERTY-billentyűzetes, a másik pedig érintőképernyős.
Az év elején kaptak szárnyra azok a pletykák, amelyek szerint a Dell be kíván lépni az okostelefonok piacára, azonban a szakma által a februári Mobile World Congress rendezvényre várt premier végül nem történt meg és a márciusi CeBIT-en sem jelent meg a Dell-mobil. Bennfenntesek azt állítják, a Dellnél Windows Mobile-ra és Google Androidra épülő mobiltelefonok ötlete egyaránt felmerült, a kínai Commercial Times értesüléseit idézve a tajvani Digitimes pedig azt állítja, a texasi PC-gyártó a Foxconnt választotta gyártópartneréül. Az elkötelezettség tehát láthatóan megvan.
A PC-piac a legutóbbi negyedévben látványos mélyrepülésbe kezdett és a közeljövőre vonatkozó kilátások sem rózsásak. Az okostelefon-eladások ugyanakkor továbbra is lendületesen nőnek és ezek a készülékek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a mobilpiacból. Az ABI Research friss jelentése szerint 2009-ben az értékesített mobiltelefonoknak már 17 százaléka lesz okostelefon, ami közel 200 millió darabot jelent. 2007-ben még csak 116 millió, 2008-ban pedig 171 millió okostelefont adtak el.
Az okostelefon-üzletből egyik PC-gyártó sem akar kimaradni. A fogyasztói piacon az utóbbi időben -- főleg az iPhone-nak köszönhetően -- divatba jöttek ezek a készülékek, a vállalatoknál pedig jól eladhatóvá, bizonyos esetben pedig nélkülözhetetlenné váltak azáltal, hogy a segítségükkel egyes alkalmazottak képesek távolról is hatékony munkát végezni, e-mailezni, adatokat küldeni és fogadni. A nagy PC-gyártók ma már a Dell kivételével mindannyian kínálnak okostelefont, beleértve a HP-t, az Acert, a Lenovót és persze az Apple-t.