Összeolvad a T-Home és a T-Mobile
A Deutsche Telekom (DT) igazgatótanácsa elfogadta a vállalat új stratégiai tervét, mely a telkó szorosabb integrációját tűzi ki. Az elképzelések szerint a jövőben a vezetékes és mobil üzletág összeolvad, valamint európai és globális szinten központosítják a funkciók nagy részét. A vállalat eközben váratlanul veszteséget jelentett le a negyedik negyedévvel kapcsolatban, amit egyszeri költségtételek magyaráznak.
Új szintre lép a Deutsche Telekom csoport érdekeltségeinek évek óta zajló integrációja, egyes divíziók teljesen összeolvadnak, miközben bizonyos funkciókat európai és globális léptékben központosítanak. "A vezetékes és mobil tevékenységünk közötti határvonal el fog tűnni" -- jelentette ki egy közleményben René Obermann, a DT elnök-vezérigazgatója. A T-Home és a T-Mobile tehát összeolvad, ez elsőként Németországban fog lezajlani, várhatóan az év közepére, ekkor ugyanis egy új vezetőt kap az összeolvasztott egység Niek Jan van Damme személyében, aki a T-Mobile Hollandia ügyvezetőjeként szolgál jelenleg. Az egységesítés a Magyarországon is tesztelt modellnek megfelelően az értékesítésre, marketingre és ügyfélszolgálatra terjed ki.
Ezzel párhuzamosan a háttértevékenységek menedzselését centralizálják. A termékfejlesztés és informatika a jövőben európai szintre kerül, míg a beszerzést globálisan központosítják. Ezek a tevékenységek a működési vezérigazgatóhoz, Hamid Akhavanhoz tartoznak majd, szintén 2009 közepétől kezdődően. A Magyar Telekom a német anyavállalat leányai közt elsőként integrálta a vezetékes és mobilszolgáltatás informatikai hátterét, egyetlen csapat szolgálja ki a különböző területeket. Amennyiben ez más országokban is lezajlik, megkezdődhet akár az informatikai infrastruktúra európai újraszervezése is, ahol egyes helyi Telekom-leányok környező országok számára is szolgáltatnak.
Bár az átszervezésektől kétségtelenül remélhetőek megtakarítások, Obermann hangsúlyozta, hogy az igazgatótanács által most jóváhagyott tervezet nem az elbocsátásokról és költségcsökkentésről szólnak, hanem az eredményesebb piaci szereplésről. "Németországban már bebizonyítottuk, hogy integrált mobil és vezetékes értékesítéssel a szorosabb együttműködés révén képesek vagyunk növelni piacrészesedésünket" -- fogalmazott a vezér. Magyarországon tavaly szeptembertől akciózott olyan T-Home ADSL-csomagokat a Magyar Telekom, melyhez a hűség ideje alatt 2 ezer forintos kedvezmény járt a T-Mobile mobilinternet előfizetés havidíjából.
A DT szerint a munkavállalói képviselők egyetértésében született meg a terv. A jelenlegi tervek lényegében a két évvel ezelőtt elkezdett irány folytatásaként foghatóak fel. A DT 2007 tavaszán jelentette be, hogy lakossági vezetékes szolgáltatásait a T-Home, mobilszolgáltatásait pedig a T-Mobile márkanév alatt egyesíti, valamint csomagokban kombinálja a vezetékes és mobiltermékeket, miközben egységes ügyfélkapcsolati és műszaki kiszolgáló hátteret épít ki.
A jövőben olyan csomagokat is láthatunk, melyben egyetlen előfizetéssel vezetékes internet, telefon és IPTV mellett ugyanezeket a szolgáltatásokat mobilhálózaton is kínálják. A megközelítés alapja nem az lesz, hogy vezetékes vagy mobilhálózati-e az infrastruktúra, hanem hogy milyen szolgáltatást igénylünk, és azt milyen formában kívánjuk igénybe venni. Jelenleg egyetlen hazai telkónál vásárolhatóak integrált vezetékes-mobil csomagok, az Enternet ugyanis a Pannon hálózatán keresztül virtuális operátorként mobilinternet is kínál.