Egyre vonzóbb a mobil web
Már most is közel másfélmilliárdan használják világszerte az internetet, és a számuk az elkövetkező pár év alatt továbbra is nőni fog, ami nem kis részben a mobiltelefonos hozzáféréseknek lesz köszönhető. Négymilliárdan mobiloznak a Földön és a hálózatok, valamint a készülékek fejlődésének hála, egyre többen férnek hozzá készülékükről a világhálóhoz is.
A szolgáltatók folyamatosan fejlesztik hálózataikat, ennek köszönhetően már 300 millió felé közelít a 3G WCDMA-előfizetők létszáma, illetve további 100 millióan vannak, akik a szintén nagy sávszélességet biztosító EV-DO hálózatokhoz tudnak csatlakozni. Az egyre nagyobb lefedettséget és egyre nagyobb sávszélességet biztosító mobilhálózatok a jövőben előfizetők további százmillióihoz vihetik el az internetet.
Kína az élen |
Kína önmagában eldöntheti a versenyt a mobil web javára. A világ legnépesebb országában ma már 300 millióan interneteznek, többen mint bármely más országban a Földön, a penetráció azonban még így is csak 22 százalék. A kínai netezők több mint harmada mobiltelefonjáról kapcsolódik a világhálóra annak ellenére, hogy a világ legnépesebb országában ma még nem érhetők el mobil szélessávú hálózatok. |
Ráadásul ezekhez nem is feltétlen van szükség beépített GPS-re, már az adótornyok pozíciójából is elég pontosan meg lehet határozni egy mobiltelefon helyzetét ahhoz, hogy értelme legyen helyfüggő szolgáltatásokat fejleszteni -- a legközelebbi bolt vagy benzinkút megkereséséhez vagy éppen egy helyfüggő közösségi szolgáltatás használatához például nincs szükség tízméteres pontosságra.
Palm Pre: a web a lételeme
A mobil web nem csak a szolgáltatóknak nagy üzlet, hanem a hirdetőknek is: a mobilok lehetővé teszik a hirdetések korábbinál hatékonyabb targetálását, vagyis a célcsoportok megcélzását, amivel a hirdetők és a fogyasztók is jól járnak, csökkenhet a reklámzaj és a felhasználók tényleg olyan hirdetéseket láthatnak, amelyek számukra az adott helyen és időben érdekesek lehetnek.
A Google sem véletlenül hozta létre az Android platformot, a vállalat egyértelmű célja, hogy a hagyományos web után a mobil web hirdetési piacán is taroljon. Eric Schmidt, a Google elnök-vezérigazgatója szerint pár év múlva a mobilok képernyői több hirdetési bevételt termelnek mint a PC-k monitorai.