Dell-Ariba e-kereskedelmi megállapodás / American Express-Ariba e-piaci fizetési szolgáltatás-tervezet
Az utóbbi idők egyik legdivatosabbá váló Internetes kifejezése a vállalat-vállalat közötti e-kereskedelem (business-to-business e-commerce, tömören: B2B e-comm). Ezen a területen az egyik vezető cég az Ariba, amellyel most a Dell kötött megállapodást arról, hogy a Texas-i közvetlen PC értékesítő/gyártó óriás kis- és közepes méretű vállalati ügyfelei részére az Ariba-bal együtt hoznak létre e-piacteret (marketplace) ez utóbbi cég szoftver technológiáját használva. A két cég szerint a Web-hely igen jelentősen csökkenteni fogja a termékek és szolgáltatások vásárlásának költségét azáltal, hogy a jelenlegi és jövőbeni Dell vevők nagy számának kéréseit fogják összegezni.
Az utóbbi idők egyik legdivatosabbá váló Internetes kifejezése a "vállalat-vállalat közötti e-kereskedelem" (business-to-business e-commerce, tömören: B2B e-comm). Ezen a területen az egyik vezető cég az Ariba, amellyel most a Dell kötött megállapodást arról, hogy a Texas-i közvetlen PC értékesítő/gyártó óriás kis- és közepes méretű vállalati ügyfelei részére az Ariba-bal együtt hoznak létre e-piacteret" (marketplace) ez utóbbi cég szoftver technológiáját használva. A két cég szerint a Web-hely igen jelentősen csökkenteni fogja a termékek és szolgáltatások vásárlásának költségét azáltal, hogy a jelenlegi és jövőbeni Dell vevők nagy számának kéréseit fogják összegezni.
Ezenkívül a Dell az Ariba részvényese és a cég fő hardverszállítója is lesz. A Dell ezzel a lépéssel még tovább erősíti szerepét, mint a Internet infrastruktúra alkotóelemeinek (szerverek, PC-k, az e-kereskedelmi helyek futtatásához szükséges szoftverek) egyik fő szállítója.
A befektetők egyik kedvence mostanság a "B2B" kategória: nem csoda, hogy a PC hardver gyártó cégek sora jelenti be B2B stratégiáját ill. köt szövetséget e terület nagyjaival, mint pl. az Ariba, a Commerce One és az i2 Technologies. Az IBM éppen a múlt héten vett részesedést az Ariba-ban, egy szélesebb körű megállapodás részeként, amelynek keretében a két cég olyan egyszerűen és gyorsan létrehozható piactereket tesz megvalósíthatóvá vállalati ügyfeleinek, amelyek segítségével a beszerzési láncolat egészét tudják kezelni egy rendelés feladásától annak teljesítéséig (+ fizetési és aukciós szolgáltatásokat is képesek nyújtani). Egyesek szerint nem túl sok értelme van jelenleg részesedést vásárolni az Ariba-hoz hasonló cégekben, mondván hogy egy 20 milliárd $-nál is magasabb piaci értékű cégnél ez megkérdőjelezhető lépés (alig több, mint egy évvel ezelőtt a cég piaci értéke még csak 40 millió $ volt - az akkori befektetők nyilván sokkal jobban jártak befektetésükkel ...).
Az Ariba-nak az egy évvel ezelőtt bejelentett, HP-vel kötött együttműködése ma is érvényes, bár valamelyest átalakult. Az Ariba helye teljes egészében HP szervereket használ, valamint azon cégek 80%-a, amelyek az Ariba szolgáltatásait használják szintén HP hardvereket használ ehhez. Eredetileg bevétel felosztás is szerepelt a megállapodásban, de ez a rész mára lejárt. Az azonban nem világos, hogy a Dell-lel kötött egyezmény hogyan fogja befolyásolni a HP pozícióját; meg az is, hogy a Dell révén újabb nehézsúlyú" vevőt szerzett magának az Ariba.
Az American Express (AmEx) és az Ariba pedig a B2B piacterekhez használatos olyan új elektronikus fizetési szolgáltatások kifejlesztését és értékesítését jelentette be, amelyek révén a vállalatok közötti on-line fizetések egyszerűsödnek. A vezető piackutató cégek szerint a jelenlegi 131 milliárd $-ról ez a piac 2700-7300 milliárd $-ra fog nőni 2004-re. Voltaképpen az a lényeg, hogy integrált fizetési szolgáltatás nélkül nem lehet valódi on-line tranzakciókról beszélni - és éppen ezt szolgálja az AmEx és az Ariba között létrejött egyezmény is. [CNET 1, CNET 2, ZDNN]
Ezenkívül a Dell az Ariba részvényese és a cég fő hardverszállítója is lesz. A Dell ezzel a lépéssel még tovább erősíti szerepét, mint a Internet infrastruktúra alkotóelemeinek (szerverek, PC-k, az e-kereskedelmi helyek futtatásához szükséges szoftverek) egyik fő szállítója.
A befektetők egyik kedvence mostanság a "B2B" kategória: nem csoda, hogy a PC hardver gyártó cégek sora jelenti be B2B stratégiáját ill. köt szövetséget e terület nagyjaival, mint pl. az Ariba, a Commerce One és az i2 Technologies. Az IBM éppen a múlt héten vett részesedést az Ariba-ban, egy szélesebb körű megállapodás részeként, amelynek keretében a két cég olyan egyszerűen és gyorsan létrehozható piactereket tesz megvalósíthatóvá vállalati ügyfeleinek, amelyek segítségével a beszerzési láncolat egészét tudják kezelni egy rendelés feladásától annak teljesítéséig (+ fizetési és aukciós szolgáltatásokat is képesek nyújtani). Egyesek szerint nem túl sok értelme van jelenleg részesedést vásárolni az Ariba-hoz hasonló cégekben, mondván hogy egy 20 milliárd $-nál is magasabb piaci értékű cégnél ez megkérdőjelezhető lépés (alig több, mint egy évvel ezelőtt a cég piaci értéke még csak 40 millió $ volt - az akkori befektetők nyilván sokkal jobban jártak befektetésükkel ...).
Az Ariba-nak az egy évvel ezelőtt bejelentett, HP-vel kötött együttműködése ma is érvényes, bár valamelyest átalakult. Az Ariba helye teljes egészében HP szervereket használ, valamint azon cégek 80%-a, amelyek az Ariba szolgáltatásait használják szintén HP hardvereket használ ehhez. Eredetileg bevétel felosztás is szerepelt a megállapodásban, de ez a rész mára lejárt. Az azonban nem világos, hogy a Dell-lel kötött egyezmény hogyan fogja befolyásolni a HP pozícióját; meg az is, hogy a Dell révén újabb nehézsúlyú" vevőt szerzett magának az Ariba.
Az American Express (AmEx) és az Ariba pedig a B2B piacterekhez használatos olyan új elektronikus fizetési szolgáltatások kifejlesztését és értékesítését jelentette be, amelyek révén a vállalatok közötti on-line fizetések egyszerűsödnek. A vezető piackutató cégek szerint a jelenlegi 131 milliárd $-ról ez a piac 2700-7300 milliárd $-ra fog nőni 2004-re. Voltaképpen az a lényeg, hogy integrált fizetési szolgáltatás nélkül nem lehet valódi on-line tranzakciókról beszélni - és éppen ezt szolgálja az AmEx és az Ariba között létrejött egyezmény is. [CNET 1, CNET 2, ZDNN]