Mobiltelefonos beszállókártya Ferihegyen
Magyarországra is elér hamarosan a légiutasok életét nagyban megkönnyítő mobiltelefonos beszállókártya. Közép-Európában másodikként Budapesten vezeti be utasai számára a legnagyobb német légitársaság, a Lufthansa a mobiltelefon kijelzőjén megjelenő beszállókártyát, amivel tovább csökkenthető a sorbanállás és a papírpazarlás.
Az idén nyáron debütált szolgáltatás 2008 december elejétől vehető igénybe Budapesten, a Ferihegyi Repülőtér 2-es terminálján. A megoldás németországi bevezetése után jól vizsgázott Amszterdamban, Londonban, Bécsben és Varsóban is. Németországban a nyári bemutató után a belföldi járatokon próbálták ki és csiszolták tovább a megoldást, amit a Lufthansa beszámolója szerint mostanra már 400 európai célállomásra induló heti több mint 1000 járaton több tízezer utas használ, elkerülve ezzel a sorbanállást.
Az online bejelentkezés után a Lufthansa utasai már eddig is maguk nyomtathatták ki a beszállókártyáikat, ehhez képest a mobiltelefonos változat már csak egy apró ugrásnak tűnik. Az online check-in után a beszállókártyát nem ki kell nyomtatni, hanem kétdimenziós vonalkód formájában e-mailben vagy MMS-ben érkezik meg a telefonra, beszálláskor egy szkenner olvassa le. A kód tartalmazza az utas nevét, a járatszámot, indulás időpontját, így a repülőtéren kizárólag a biztonsági ellenőrzésen kell átesnie a felvilágosult utazóknak.
A mobil megoldás igénybevételéhez mindössze egy böngészésre alkalmas vagy legalább egy MMS-képes mobiltelefonra, érvényes e-mailcímre van szükség, de csak a kézipoggyásszal utazók vehetik igénybe. Ha valaki mégis kételkedne készülékében, akkor kérhet egy próbabeszállókártyát a rendszeren keresztül és kiderítheti, hogy az ő készüléke alkalmas-e a képfájl fogadására és megjelenítésére. A fejlesztők gondoltak arra az esetre is, ha lemerülne a beszállókártyát tartalmazó mobiltelefon: ilyenkor a repülőtéren minden gond nélkül kiállítják a papírkártyát is, csupán igazolni kell a személyazonosságot.