:

Szerző: Koi Tamás

2008. december 3. 14:57

A változások éve volt 2008 a Fujitsu Siemens számára

Mozgalmas esztendőnek nevezte a 2008-as évet a vállalat idei utolsó sajtótájékoztatóján Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers Kft. ügyvezetője -- a cég idén gyakorlatilag a teljes PC-termékportfólióját megújította, új dizájnt vezetett be a noteszgépeknél, a legfontosabb esemény azonban kétségtelenül az anyavállalat átalakításával kapcsolatban ősszel hozott döntés.

[HWSW] Mozgalmas esztendőnek nevezte a 2008-as évet a vállalat idei utolsó sajtótájékoztatóján Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers Kft. ügyvezetője -- a cég idén gyakorlatilag a teljes PC-termékportfólióját megújította, új dizájnt vezetett be a noteszgépeknél, a legfontosabb esemény azonban kétségtelenül az anyavállalat átalakításával kapcsolatban ősszel hozott döntés.

Poros a sajtótájékoztatón elmondta, a magyar képviseletet érintően nem várnak nagy változásokat az április elsejéig lezajló átalakítási folyamattól, mely után a Fujitsu Siemens a német ipari óriásvállalat nélkül folytatja tovább. Az ügyvezető lapunk kérdésére kifejtette, a Fujitsu Siemens márkanév nem tűnik el azonnal a cég átalakulását követően: a régi márkához tartozó gépek még körülbelül egy évig piacon lehetnek, kivezetésük az új termékek megjelenésével fokozatosan várható.

"Ha üzleti oldalról nézzük, a 2008-as esztendő nem egy könnyű év, a nagy gazdasági krach előtt is voltak nehézségek, és ez természetesen az informatikára is rányomta a bélyegét. Azt hiszem, hogy az utolsó negyedévtől nagyon sok függ majd, a gazdasági helyzet sok nehézséget okozott" -- mondta el Poros, aki hozzátette, hogy a cég szerényebbre tervezte az idei évet, ezért a terveket sikerül majd hozni az év végén, ugyanakkor a vállalat piaci szereplését firtató kérdésünkre kitérő választ adott.

[+] Fujitsu Siemens AMILO GraphicBooster, a dokkolható videokártya

A megalapításának tizedik évfordulóját jövőre ünneplő magyarországi leányvállalat 2009-ben is számít meglévő partnereire, melyeket egy új partnerprogram (Select) keretén belül igyekszik ösztönözni a Fujitsu Siemens megoldásainak értékesítésére. A cég partnereivel karöltve a magyar piacon a legegyszerűbb belépőszintű eszközökhöz képest -- melyek korábban forgalmának gerincét adták -- idén növelni tudta a közép és felsőkategóriás, nagyobb hozzáadott értékű, nagyobb szolgáltatástartalmú termékek értékesítését.

A sajtótájékoztatón Tőke László Ottó vezető termékmanager bemutatta a Magyarországon már hozzáférhető 25 üzleti megoldás -- noteszgép, táblagép és asztali kliens -- legfontosabb újdonságait, így többek közt említést tett az új Esprimo Mobile noteszgépsorozatról, mely négy méret, illetve teljesítménykategóriában érhető el, bemutatta a Core 2 Duo processzorra épülő, noteszgépeknél használatos komponensekből összerakott, kis helyigényű asztali PC-t, az Esprimo Q5030-at, a cég új csúcskategóriás üzleti noteszgépét, a mindössze 1,3 kilogramm tömegű Lifebook P8020-at, valamint az egészségügyi szervek számára fejlesztett, Atom processzoros, 10,4 hüvelykes érintőkijelzőt tartalmazó Esprimo MA tabletet.

a címlapról