:

Szerző: Bizó Dániel

2008. szeptember 30. 13:34

Kedvezményes mobilinternetet ad DSL-előfizetés mellé a Magyar Telekom

Kombinált vezetékes-mobilinternet csomagot mutatott be a Magyar Telekom, melyet a T-Home és T-Mobile ügyfelek egyaránt igénybe vehetnek. Az októbertől elérhető csomagban egy hűség alatti korlátlan ADSL és egy legalább 3 gigabájtos, új mobilinternet előfizetésnek kell lennie.

[HWSW] Kombinált vezetékes-mobilinternet csomagot mutatott be a Magyar Telekom, melyet a T-Home és T-Mobile ügyfelek egyaránt igénybe vehetnek. Az októbertől elérhető csomagban egy hűség alatti korlátlan ADSL és egy legalább 3 gigabájtos, új mobilinternet előfizetésnek kell lennie.

A konstrukció lényege, hogy a vezetékes T-Home DSL-előfizetésre kötött hűség ideje alatt kedvezményes havidíjjal vehetőek igénybe a T-Mobile mobilinternet csomagjai, egészen pontosan 2 ezer forinttal olcsóbban. A kedvezmény igénybe vételéhez nem szükséges, hogy a T-Home és a T-Mobile előfizetője azonos legyen, és utóbbira hűséget sem kell kötni, amennyiben nem tartunk igényt kedvezményes készülékvásárlásra. A mobilinternet, köszönhetően a folyamatos fejlesztés alatt álló HSDPA/HSUPA-hálózatoknak, rendkívül népszerűnek tekinthető az aktív internetezők körében, a hazai előfizetők száma óvatos becslések szerint is 300 ezer fölé tehető, a szolgáltatók pedig versenyt futnak a 3G-lefedettség növelésében.

Ezzel október elsejétől egy legfeljebb 2 megabit/s letöltési sebességű otthoni ADSL és egy 3 gigabájtos adatforgalmi korláttal rendelkező mobilinternet előfizetés együttes díja 5890 forintot tesz ki egyéni, és 7900 forintot üzleti előfizetők részére. A csomag szépséghibája, hogy kizárólag új mobilinternet előfizetéshez vehető igénybe a cég közleménye szerint, ennek értelmében pedig a hűségszerződés alatt álló mobilinternet csomaggal rendelkezők hiába fizetnének elő új vezetékes DSL-szolgáltatásra, nem részesülnek kedvezményben. A cikk publikálását követően a T-Mobile megerősítette, hogy meglévő T-Mobile mobilinternet előfizetések esetében nem él a lehetőség.

Az új csomag a Deutsche Telekom 2007 márciusában bejelentett stratégiai átalakulásának folyománya, melynek részeként az összes vezetékes lakossági szolgáltatás egyetlen márka, a T-Home alá került, míg az összes vezetéknélküli szolgáltatás T-Mobile név alatt jelenik meg a piacon. Ezen túlmenően a telekom óriás átfogó telekommunikációs csomagokat kezdett kínálni ügyfeleinek, melyben több, korábban külön-külön értékesített szolgáltatásokat fognak össze. A DT akkor, másfél évvel ezelőtt közölte, hogy a vezetékes és mobilszolgáltatásokat is csomagokba kívánja szervezni, és elsősorban a piac árérzékeny részét célozza meg -- ehhez márkát és arculatot is ígért, ugyanakkor egyelőre ez nem született meg.

a címlapról