Szeptember elején indulhat a Magyar Telekom nagyszabású márkaváltása
Mindjárt az ősz kezdetén, szeptember elején elindíthatja a korábban bejelentett nagyszabású márkastruktúra-átalakítását a Magyar Telekom -- a váltás eredményeként a szolgáltató német mintára T-Home márkanév alatt kínálja majd lakossági vezetékes szolgáltatásait, amelyekre eddig T-Com, T-Online és T-Kábel nevek alatt lehetett előfizetni.
A Magyar Telekom a törvényben megszabott kötelezettségeinek eleget téve augusztus nyolcadikán tette közzé legfrissebb közleményét az általános szerződési feltételeinek (ÁSZF) következő módosításáról. Ebből kiderül, hogy a távközlési szolgáltató szeptember 8-i hatállyal egyidejűleg módosítja a vezetékes telefonszolgáltatások igénybevételére vonatkozó általános szerződési feltételeit (Vezetékes telefon ÁSZF), az internetszolgáltatásra, az internet-protokollon keresztül nyújtott műsorelosztási szolgáltatásra, valamint az internet-protokollon keresztül nyújtott, helyhez kötött telefonszolgáltatásra vonatkozó általános szerződési feltételeit (ÁSZF).
A szeptember 8-ai dátummal a T-Com több vezetékes telefon-díjcsomagja és szolgáltatása is megszűnik, így kivezetik a kínálatból a T-DSL Favorit Plusz 4M/8M, T-DSL Favorit, T-DSL Favorit Non-stop 4M, T-DSL Favorit Non-stop Plusz 8M, T-DSL Eco 500, T‑DSL Eco 100, T-DSL Profi Grátisz, T-DSL Profi Grátisz Partner, Bázis Plusz, Favorit Plusz, Favorit Non-stop, Favorit Non-stop Plusz, Favorit Komplex, Favorit Non-stop Komplex, Turbo ISDN és a Csevegő díjcsomagot, valamint a Kedvenc szám, XL, XXL és Péntek 13 kiegészítő csomagokat. Ezzel együtt módosulnak a Bázis, T-DSL Profi Ritmus, T-DSL 1000, T-DSL 4000 és a T-DSL 8000 díjcsomagok igénybevételi feltételei: 2008. szeptember 8-ától csak üzleti előfizetők vehetik igénybe a szolgáltatásokat.
A szolgáltató múlt pénteken kiadott közleményében olvasható információk szerint szeptember nyolcadikától -- alighanem a márkaváltás értelemszerű velejárójaként -- az ÁSZF több pontja is egységes szövegezést kap valamennyi vezetékes hírközlési szolgáltatásnál. Bár az új márkastratégiát egyáltalán nem érinti, de mindenképpen említésre méltó, hogy a fenti dátumtól módosul az internetszolgáltatás igénybevételére vonatkozó ÁSZF 1. számú mellékletében szereplő kitétel, mely azt a letöltésre megszabott felső korlátot szabályozta, amelynek elérése esetén a szolgáltatót felmondási jog illette meg.
Németországban tavaly tavasszal kezdődött meg az a folyamat, amely most Magyarországon is lezajlik. A Deutsche Telekom a lakossági szolgáltatásait a T-Home márkanév alatt fogta össze, az üzleti szolgáltatásokat pedig T-Systems név alatt kínálja azóta. Egyedül a T-csoport harmadik pillére, a T-Mobile maradt változatlan. A hazai márkaváltás pontos részletei egyelőre nem ismertek, azokat a Magyar Telekom várhatóan néhány héten belül kommunikálja.