Átszervezéssel próbálja felfrissíteni online tevékenységét a Microsoft
[WSJ/Seattle Post Intelligencer/MarketWatch/HWSW] Távozik a Microsofttól Kevin Johnson, a Platforms and Services divízió vezetője, aki 2005 óta felelt a Windows asztali és szerverváltozataiért, valamint a Microsoft online tevékenységéért. Steve Ballmer elnök-vezérigazgató közölte, átalakítja a céget és maga veszi kezébe a Windows sikerét.
A Windows sikere a legfontosabb
Az eddig Johnson irányítása alatt működő Platforms and Services divíziót kettéválasztja a Microsoft. Az egyik új egység fennhatósága alá tartoznak majd a Windowsok, illetve a Windows Live szolgáltatások, a másik pedig az online tevékenységért, keresésért és hirdetésekért felel majd. Az előbbi részleget maga Steve Ballmer fogja irányítani, mert ahogy fogalmazott, "a Windows sikere az első számú feladat" a Microsoftnál. Az online részleg élére jelenleg is keresik a megfelelő vezetőt.
A távozó Johnson hivatalosan meg nem erősített információk szerint a hálózati eszközöket gyártó Juniper Networks elnök-vezérigazgatója lesz. Johnson távozására egyelőre nincs hivatalos magyarázat, de a döntés hirtelennek tűnik, erre utal legalábbis az, hogy még nem találták meg az utódját, aki az online szolgáltatásokkal foglalkozó részleg élére állhatna. A sors fintora, hogy a redmondi cég januárban épp a Juniper operatív igazgatóját, Stephen Elopot igazolta le a Microsoft Business Division élére.
Kevin Johnson |
Más vélemények szerint Johnsonnak azért kell távoznia a cégtől, mert nem tudta nyélbeütni a Yahoo felvásárlását. Amint arról a HWSW is beszámolt, a Microsoft február elején több mint 44 milliárd dolláros ajánlattal kereste meg a Yahoo-t, azonban az akvizíció nem jött létre, és egyre inkább úgy tűnik, hogy már nem is fog. Bennfenntesek szerint a Microsoft részéről Johnson volt a tárgyalások egyik vezetője, akinek sikerült meggyőznie Ballmert arról, hogy a Yahoo bekebelezése problémamentes lesz. Ez azonban nem így történt és a Microsoftnak komoly arcvesztést jelentett az elutasítás, majd a Yahoo és a Google partneri megállapodása.
Ballmer: megnyerjük az innovációs versenyt!
A Microsoft továbbra is szenved az online szolgáltatások piacán és képtelen felvenni a Google által diktált ritmust. Ballmer az átszervezés kapcsán elmondta, Redmond nem tett le arról, hogy az innovációs versenyben legyőzze a Google-t, ennek érdekében pedig meg fogják növelni az online szolgáltatások kutatás-fejlesztésére költött keretet, illetve újabb akvizíciókat fognak végrehajtani -- részletekkel természetesen nem szolgált. A vállalat az éves eredményeinek bejelentésekor közölte, idén a működési költségei 500 millió dollárral növekednek az online divízió fejlesztésébe ölt összegek miatt.
Lemaradásban |
A Microsoft online szolgáltatásokkal foglalkozó részlege a legutóbbi negyedévben 838 millió dollár bevételt ért el, üzemi vesztesége 488 millió dollárt tett ki. A nagy riválisok közül a Google ugyanebben az időszakban 5,37 milliárd dolláros forgalom mellett 1,25 milliárdos adózott eredményt könyvelhetett el, míg a Yahoo 1,31 milliárd dolláros forgalmat ért el, profitja azonban 18,3 százalékkal 131 millió dollárra esett vissza. |
Ballmer arról is beszélt, hogy a Microsoft Windowst futtató PC-kből legalább harmincszor több fogy, mint az Apple gépeiből, a cupertinói cég mégis hihetetlenül sikeres, amit annak köszönhet, hogy teljesen egységes, átfogó felhasználói élményt tud kínálni. Erre a Microsoft jelenleg nem képes, mivel a számtalan eltérő hardverplatform támogatása kompromisszumokkal jár. A Microsoft elnök-vezérigazgatója szerint a cég változtatni fog a hardvergyártókkal kialakított kapcsolaton annak érdekében, hogy a felhasználói élmény kompromisszummentes legyen.