Válaszolt a Pannon 3G-kampányára a T-Mobile: jelentős kedvezmény és megemelt adatforgalom
Nyári akcióval igyekszik mobil internet ügyfélkörét bővíteni a T-Mobile, egyben a meglévőket meggyőzni, nem érdemes másfelé nézelődni. A cég hűségszerződés kötése mellett fél évig féláron adja a szolgáltatást, a következő két hónapban pedig többszörösére emeli az adatforgalmi limitet, ami egy reakciónak tekinthető a Pannon hasonló kampányának fényében.
A T-Mobile július elsejétől 12 gigabájtra növeli az eredetileg 5 gigabájtos mobilinternet csomagban forgalmazható adatmennyiséget, míg a 8 gigabájtos csomag 20-ra, a 15 gigabájtos pedig 50 gigabájtra növekszik júliusban és augusztusban. A 2 gigabájtos aranytárskártyás csomag 4-re, míg a 10 gigabájtos 25-re ugrik. Ez minden jelenlegi és új előfizetőnek jár. Az adatforgalmi limit 50 és 100 százalékának elérésekor is SMS-ben kapnak figyelmeztetést az ügyfelek -- számítógépes eszköz esetében a vezérlőszoftver jelzi a szöveges üzenet érkezését.
Ezt megfejelve a T-Mobile tovább folytatja azt a korábban is gyakorolt akcióját, melynek keretén belül 1 vagy 2 év hűség esetén az első félév alatt fele havidíjért nyújtja a szolgáltatást, vagyis 1 éves hűség esetén (2 évre aláírni legfeljebb az eszköz árából adott kedvezmény miatt érdemes) 25 százalékos kedvezményt kínál a listaárhoz képest. Ez azt jelenti, hogy az 5 gigabájtos csomag körülbelül 4350 forintra jön ki átlagosan az első évben.
[+] Kipróbáltuk: bevetésen a HSDPA
A Pannon korában megindult akciójában 3 havi előfizetési díjat enged el dupla adatmennyiség mellett, vagyis nagyjából 4500 forintra jön ki egy évre az 5 gigabájtos csomag, és az első három hónapban 10 gigabájtot lehet forgalmazni. A Vodafone kínálatában korlátlanul netezhetünk 6 ezer forintért, amennyiben nem érintünk peer-to-peer protokollal működő fájlcserélőalkalmazást (például torrent, DC) ellenkező esetben 5 gigabájt a limit.
A 3G/HSPA (HSDPA vagy HSUPA) hálózattal lefedett települések tekintetében a Pannon vezet jelenleg 188 településsel, a T-Mobile a második 178-cal, majd a később eszmélő Vodafone 131-gyel a harmadik, ugyanakkor a lefedettség meghatározása nem egységes, így a közvetlen összehasonlítás nem lehetséges. Magyarországon már több százezren használnak szélessávú mobil internet elérést, pontos számok azonban publikusan nem hozzáférhetőek. A Magyar Telekom 2007-es pénzügyi jelentésében 152 ezer mobil szélessávú előfizetőről és 53 százalékos lakosságra vetített lefedettségről számolt be a T-Mobile részéről, ami a piac jelenlegi becsült nagyságát egyértelműen 300 ezer előfizetés fölé teszi.