Szerző: Bodnár Ádám

2008. június 23. 10:23

Megjelent a SpiceWorks ingyenes rendszerfelügyeleti megoldás új verziója

Megjelent a SpiceWorks ingyenes rendszerfelügyeleti alkalmazás legújabb, 3.0 verziója. A készítők a felhasználói közösség visszajelzései alapján fejlesztették tovább a szoftvert, ami nem csak többet tud mint korábban, hanem gyorsabb is lett, emellett több mint ezer apró hibát is kijavítottak benne. A kimondottan kis- és középvállalatoknak, 250-nél kevesebb PC-vel rendelkező szervezeteknek szánt megoldást a fejlesző cég szerint már 350 ezer rendszergazda használja világszerte. A bétaváltozatot több mint 2500-an tesztelték.

[HWSW] Megjelent a SpiceWorks ingyenes rendszerfelügyeleti alkalmazás legújabb, 3.0 verziója. A készítők a felhasználói közösség visszajelzései alapján fejlesztették tovább a szoftvert, ami nem csak többet tud mint korábban, hanem gyorsabb is lett, emellett több mint ezer apró hibát is kijavítottak benne. A kimondottan kis- és középvállalatoknak, 250-nél kevesebb PC-vel rendelkező szervezeteknek szánt megoldást a fejlesző cég szerint már 350 ezer rendszergazda használja világszerte. A bétaváltozatot több mint 2500-an tesztelték.

Az ingyenes, reklámokkal támogatott Spiceworks számos olyan képességet vonultat fel, amelyek csak a borsos áron mért menedzsment-eszközökben találhatók meg. Ilyen képesség például a hardver- és szoftverleltár: a Spiceworks felismeri a hálózatba kapcsolt windowsos és linuxos gépeket, a Maceket, valamint a hálózati eszközöket és az ezeken található szoftvereket, beleértve azok verzióit és a patcheket is. A szoftverben nyilvántarthatók a mobil eszközök, például a PDA-k és mobiltelefonok, de akár az irodai bútorok is, ha erre van szükség. A Spiceworks emellett képes a szoftverlicencek kezelésére is.

A szoftver képes a hálózatra kapcsolt eszközök monitorozására is, így aztán könnyen észrevehető, ha egy gépen elfogyott a merevlemez-kapacitás, nem várt szoftverek települtek fel, vagy ha csak kifogyott a tinta a nyomtatóból. Emellett az adminisztrátorok maguk is meghatározhatnak olyan eseményeket, amelyeket figyelni akarnak, ilyen lehet például egy ismeretlen, nem frissített operációs rendszerrel rendelkező gép felbukkanása a hálózaton, vagy egy szoftver jogosulatlan használata. A figyelmeztetéseket természetesen egy központi konzolon lehet nyomon követni.

A Spiceworksben helyett kapott egy IT helpdesk szolgáltatás is, ami egyszerűen használható, a hibajegyeket akár emailben is képes fogadni, ezeket aztán hozzá lehet rendelni akár eszközökhöz, akár személyekhez. A szoftver a hibakeresésben is segít, egy PC hibás működése esetén például könnyen megtekinthető, hogy a gép beállításai miben térnek el a többitől, vagy hogy melyik szoftver okozza a lassulást. A Spiceworks felhasználói számára egy közösen építhető tudásbázis is rendelkezésre áll, emellett a vállalat folyamatosan várja a visszajelzéseket a további fejlesztésekhez.

A SpiceWorks 3.0 megújult kezelőfelülete alatt működő motort is átírták a fejlesztők, aminek köszönhetően egyes feladatokat (pl. hálózat felderítése) akár 20-40 százalékkal gyorsabban hajt végre a szoftver. A felderítőrutinon és a hardver-adatbázison is sokat dolgoztak, amelynek köszönhetően a SpiceWorks a korábbinál még több eszközt tud azonosítani. Az új verzióban a szolgáltatásként igénybevett szoftverek (SaaS) is önálló entitásként láthatók és kezelhetők, eltárolható a hozzájuk kapcsolódó összes releváns információ (pl. rendelkezésre állás, havi költség, szerződés lejártának ideje). Fontos újdonsága még a 3.0 változatnak, hogy képes a Microsoft Exchange Server monitorozására is, emellett képes az Exchange-et használni a SpiceWorks rendszerüzenetek, figyelmeztetések, hibabejelentések kezelésére.

A SpiceWorks továbbra is építeni kívánja közösségi szolgáltatásait, és ennek érdekében még több lehetőséget ad a felhasználóinak arra, hogy tudásukat megosszák egymással. Ennek egyik eszköze lehet, hogy a SpiceWorksben értékelhetők a különféle hardverek, szoftverek és szolgáltatások, így a következő beszerzés vagy szerződéskötés előtt a rendszergazdák elolvashatják mások tapasztalatait, kikérhetik kollégáik véleményét. A szoftverben létrehozott jelentéseket is meg lehet osztani másokkal, ami elsősorban az új felhasználóknak jöhet jól, akiknek nem kell maguknak létrehozniuk ezeket, hiszen mások már valószínűleg elkészítették őket.

a címlapról