Visszaszerezte második helyét a notebookpiacon a Dell
[DigiTimes] A DisplaySearch adatai szerint piaci átlagot meghaladó növekedésnek köszönhetően visszaszerezte második helyét a notebookpiacon a Dell 2008 első negyedévében. Bár az előző negyedévhez képes csökkent a piac mérete 6 százalékkal, az előző év hasonló időszakához képest 35 százalékkal több, 31,1 millió noteszgépet szállítottak le a gyártók.
Piaci átlag
A piac trónján továbbra is a Hewlett-Packard ült megdönthetetlennek tűnő 20,8 százalékos piaci részesedéssel. A cég szinén piaci átlagot meghaladó mértékben tudta bővíteni szállításait, 40 százalékkal több, több mint 6,4 millió noteszgépet juttatott a kereskedelmi csatornákba. A HP már hat negyedéve 20 százalékot meghaladó mértékben bővíti szállításait. A második helyre visszatornázta magát a Dell, 45 százalékos bővüléssel 4,68 millió darabbal, amivel a piac 15,1 százalékát tudhatja magáénak.
A harmadik helyezett Acer mindössze öt tized százalékkal, 14,6 százalékos részesedéssel, 4,52 millió notebookkal szorult vissza egy hellyel, a 33 százalékos bővülés hajszálnyival elmarad a nagy átlagtól, a cég egyáltalán nem lehet elégedett. Különösen jó eredményt ért el az ötödik helyezett Lenovo, amely 58 százalékos növekedéssel és 7,5 százalékos részesedéssel 2,3 millió noteszgépet szállított.
Az első negyedév top10 listájának legjobban teljesítő szereplője az ASUS, melynek 67 százalékos növekedési ütemét senki sem tudta lepipálni, ez valószínűleg az Eee PC sikerének köszönhető, bár ez egyértelműen nem derül ki a számokból. Igaz, ez a jó eredmény is csak a nyolcadik helyre volt elegendő 4,3 százalékos piaci részesedés mellett, a tajvaniakat az Apple is megelőzte, amely hasonlóan 61 százalékkal bővítette szállításait, 4,6 százalékra pumpálva ezt a mutatót.
A Fujitsu Siemens Computers új dizájntól várja az áttörést
14,1" is keresett méret
A top gyártók közül egyedül a Sonynál vannak komoly gondok, a kilencedik helyre kvalifikált japán cég csupán 3 százalékkal növelte noteszgép-szállítását az első negyedévben, ami botrányosan rossz érték. Hiába növekedett a boltokba küldött noteszgépek száma 40 százalékkal Észak-Amerikában, ha az EMEA és APAC+Japán piacon 27-40 százalékkal csökkentek az eladások. De nem lehet büszke a negyedik Toshiba sem 21 százalékára, illetve az Európában oly erős Fujitsu sem 26 százalékos növekedésére. A piacot vezető első három gyártó mind pont ezeken az EMEA és ázsiai piacokon brillírozott, 50 százalék feletti bővülést elérve.
A DisplaySearch szerint a legnépszerűbb panelméret még mindig 15,4 hüvelyk, jellemzően 1280 x 800 pixeles, szélesvásznú felbontással, az eladott noteszgépek közel 50 százaléka ebbe a kategóriába tartozik. Meglepő módon jelentős részt, 22 százalékot csippent ki a hasonló felbontású, de csak 14,1 hüvelykes kijelzővel szerelt szegmens is.
Az első negyedéves számok nagy átlagban megfelelnek az elemzők várakozásainak, az IDC szerint a noteszgépek forgalma idén 34 százalékkal növekedik majd, míg a Gartner ennél alacsonyabb, 30 százalékos bővülésre számít. A gyártóknak szüksége is van erre az emelkedésre, hiszen körülbelül ennyivel csökken a noteszgépek átlagos eladási ára is.