:

Szerző: Bizó Dániel

2008. június 3. 16:30

Megállíthatatlnul olvad a mobilpiac értéke, véli a Vodafone

A Vodafone Magyarország pénzügyi mutatóin is nyomott hagyott a mobilpiaci árak eróziója. Beck György vezérigazgató szerint ezt a tendencia hosszabb távon sem változik meg az értéknövelt szolgáltatások terjedése ellenére sem, a mobilkommunikációs költések reálértéke folyamatosan csökken.

[HWSW] A Vodafone Magyarország pénzügyi mutatóin is nyomott hagyott a mobilpiaci árak eróziója. Beck György vezérigazgató szerint ezt a tendencia hosszabb távon sem változik meg az értéknövelt szolgáltatások terjedése ellenére sem, a mobilkommunikációs költések reálértéke folyamatosan csökken.

A márciusban záródott pénzügyi évben a Vodafone árbevétele gyakorlatilag stagnált, mindössze 0,4 százalékkal bővült, annak ellenére, hogy a számlás ügyfelek aránya 24 százalékkal 44,6 százalékra emelkedett -- igaz, a piac teljes egészében 1,6 százalékkal zsugorodott a Pannon forgalmának olvadásának következtében. Ez a mutató Beck szerint hazai és nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedően magas. A Vodafone ügyfélszáma 2,34 milliót tett ki március végén, ami 8,2 százalékos növekedés.

Beck szerint az árak folyamatos csökkenése miatt reálértéken továbbra is olvadást mutat majd a költés, hiába növekszik meredeken a beszélt percek (17,6 százalék) száma, vagy a roamingbevételek (14,1 százalék), és ezen a mobil internetből származó bevételek vagy más értéknövelt szolgáltatások sem változtatnak. Ebben nagy szerepet játszik, hogy az Unió nagy nyomás alá helyezi az iparágat, hogy csökkenjenek az árak, különös tekintettel a roamingra. Mint ismert, a hangroaming díjait Brüsszel erővel törte le, és jelenleg az adatroaming árszabályozása van terítéken az Európai Bizottságnál.

A vezérigazgató szerint a piac egyre többet akar egyre kevesebbért, emiatt a szolgáltatások egyszerűsége és a kiszolgálás minősége mindinkább előtérbe kerülnek -- a Vodafone stratégiájának egyik alappillére, hogy fokozzák ügyfélbarátságukat. Podhorányi László vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy rengeteg javítottak az ügyfélkapcsolatokon, 19 új márkaboltot nyitottak, több mint 200 viszonteladójuknál pedig immár teljeskörű ügyintézésre van lehetőség. A call centernél korábban tapasztalt hosszú perceket felölelő várakozás ma átlagosan 10-20 másodperc közé esik, amit a létszám bővítésével, és a tudásszint szinten tartásával érték el: a munka felvételekor minden nap egy gyorstesztet kell kitöltenie a munkatársaknak.

Beck víziója szerint a jövőben egyre inkább elmosódnak a határok az egyes iparágak között, és telekommunikációs szolgáltatók a média és informatika területére is beléphetnek. Mint elmondta, a Vodafone csoportban van példa arra, hogy egy nemzeti szolgáltató közösségi és tartalmi oldalt vásárolt fel. Konkrétumokról egyelőre nem beszélt, Beck az értéknövelt szolgáltatások között a mobil fizetést, közösségi hálózatot, zene, kép és videoszolgáltatást, valamint a navigációt említette.

a címlapról