Erőteljes növekedés mellett mélyült az Electronics Arts vesztesége
[Bloomberg/Gamesindustry.biz] A játékok fejlesztésébe ölt befektetések növekedése miatt tovább mélyült az Electronics Arts vesztesége. A világ legnagyobb videojáték-kiadója erőteljes árbevételt ért el utolsó pénzügyi negyedévében, és az elemzőket meglepő forgalmi előrejelzést tett közzé, várható nyereségessége azonban továbbra is csalódást kelt.
Az Electronics Arts (EA) negyedik pénzügyi negyedéves forgalma 84 százalékkal 1,13 milliárd dollárra ugrott, amit nagyrészt a Bioware és Pandemic játékfejlesztő stúdiók felvásárlásával megszerzett mintegy 300 millió dolláros forgalom magyaráz, ugyanakkor a játékeladások a vártnál lényegesen kedvezőbben is alakultak, így erőteljes organikus növekedés is jelentkezett. A vállalat nettó eredménye azonban éves és negyedéves összevetésben is romlott, vesztesége 94 millió dollárt tett ki, amit főként a játékfejlesztésekre fordított összeg 23 százalékos, 316 millió dollárra emelése magyaráz.
A pénzügyi év egésze sem fest valami rózsásan a kiutat kereső játékkiadó számára. Az EA 3,67 milliárd dollár árbevétel mellett, mely 19 százalékos növekedés, 454 millió dolláros veszteséget mutatott fel, szemben az egy évvel korábbi 76 milliós profittal. A vállalat vezetősége és elemzők egyaránt elégedettek a forgalom bővülésével, a nyereségesség azonban mindkét fél szerint bőven hagy kívánni való maga után. "Nagyon elégedettek vagyunk a bevételünk növekedésével, nem örülünk azonban a profithányaddal. A 2009-es pénzügyi évben további 1 milliárd dolláros bevételnövekedést és működési eredmény megduplázását várjuk" -- kommentálta az eredményeket John Riccitiello elnök-vezérigazgató.
A 2009-es pénzügyi évre az EA 4,9-5,15 milliárd dolláros árbevétel mellé részvényenként 1,3-1,7 dolláros adózott nyereséget remél, mely nagyjából 410-540 millió dolláros profitot takart. Michael Pachter, a Wedbush Morgan Securities sokat idézett játékipari sztárelemzője szerint a forgalmi előrejelzés impresszív, míg a nyereséggel kapcsolatos nem az. "Sokkal magasabb nyereségmutatót kellene látnunk". Pachter szerint az EA papírjai alulértékeltek, így vételre ajánlja azokat.
Érdekesség, hogy az EA számára a Sony platformjai jelentették a legnagyobb piacot a negyedévben. Hatalmas felhasználói tábora révén a PlayStation 2 konzolra kiadott EA játékokból 166 millió dollár értékben fogyott, míg a PlayStation 3 alacsony bázisa ellenére is 152 milliót teljesített, a PSP pedig 69 millió dollárt hasított ki, közel kétszer annyit, mint a Nintendo DS. Az Xbox 360 128, a PC 114, a Wii 75 millióval képviseltette magát. Az EA többek között a Need For Speed, a FIFA, a Sims, a Harry Potter, a Madden NFL sorozatokért felel, de a gondozásában jelent meg a Half Life 2 Orange Box és a Crysis is.