Matrox és Transforms & Ligthing
A Matroxusers egy pár nappal ezelőtti beszámolójában olvastam egy pár érdekes dolgot a Matroxról, illetve annak következő generációs kártyáiról. A hírben egy bennfentes elmeséli, hogy a Cebit alkalmával járt a Matrox standján és ott találkozott Marije Stijnen-nel (ő egy számomra ismeretlen beosztású Matrox alkalmazott), aki elhintett néhány információt a Matrox távlati céljairól, fejlesztéseiről.
A Matroxusers egy pár nappal ezelőtti beszámolójában olvastam egy pár érdekes dolgot a Matroxról, illetve annak következő generációs kártyáiról. A hírben egy bennfentes elmeséli, hogy a Cebit alkalmával járt a Matrox standján és ott találkozott Marije Stijnen-nel (ő egy számomra ismeretlen beosztású Matrox alkalmazott), aki "elhintett" néhány információt a Matrox távlati céljairól, fejlesztéseiről.
Sajnos csak nagyon minimális mennyiségű infot csöpögtettek a Matroxusersen, mert mint elmondták a standtól való távozás után minden extra információt kapott személlyel aláírattak egy NDA - nem beszélek típusú- szerződést.
A beszámoló szerzője a G450-ről mindössze annyit mondott, hogy ez egy kiváló chip, de nem kifejezetten hardcore gamer cucc. Ezzel nem is vitatkoznék, mert már a főbb specifikációk kiszivárgásakor látható volt, hogy ez inkább egy tunning G400Max, mint egy új innováció. A Matroxnak valószínűleg inkább az a célja a G450-nel, hogy a G800 kijöveteleig kibekkelje az időt. Viszont az írásnak van egy sokkal érdekesebb részlete is, amely megmagyarázza, hogy miért is nem rukkolt elő a Matrox a tavaszi szezonban T&L támogatású kártyával.
"Interesting was Matrox's view on T&L: DirectX 7 only support T&L acceleration for static objects, not in moving objects. Therefore Matrox feels that there is no real need to launch a T&L accelerated videocard before DirectX 8.0 comes out (July- August 2000)"
A Matrox álláspontja szerint ugyanis a DirectX 7-ben lévő T&L csak a statikus objektumokat támogatja, a mozgókat nem. Ebből az okból kifolyólag a Matrox nem kíván T&L-ot támogató megoldást piacra dobni a DirectX 8 kijövetele előtt (2000 júl-aug), mert csak a DX8 fog T&L támogatást biztosítani a statikus és mozgó objektumokhoz egyaránt.
Sajnos csak nagyon minimális mennyiségű infot csöpögtettek a Matroxusersen, mert mint elmondták a standtól való távozás után minden extra információt kapott személlyel aláírattak egy NDA - nem beszélek típusú- szerződést.
A beszámoló szerzője a G450-ről mindössze annyit mondott, hogy ez egy kiváló chip, de nem kifejezetten hardcore gamer cucc. Ezzel nem is vitatkoznék, mert már a főbb specifikációk kiszivárgásakor látható volt, hogy ez inkább egy tunning G400Max, mint egy új innováció. A Matroxnak valószínűleg inkább az a célja a G450-nel, hogy a G800 kijöveteleig kibekkelje az időt. Viszont az írásnak van egy sokkal érdekesebb részlete is, amely megmagyarázza, hogy miért is nem rukkolt elő a Matrox a tavaszi szezonban T&L támogatású kártyával.
"Interesting was Matrox's view on T&L: DirectX 7 only support T&L acceleration for static objects, not in moving objects. Therefore Matrox feels that there is no real need to launch a T&L accelerated videocard before DirectX 8.0 comes out (July- August 2000)"
A Matrox álláspontja szerint ugyanis a DirectX 7-ben lévő T&L csak a statikus objektumokat támogatja, a mozgókat nem. Ebből az okból kifolyólag a Matrox nem kíván T&L-ot támogató megoldást piacra dobni a DirectX 8 kijövetele előtt (2000 júl-aug), mert csak a DX8 fog T&L támogatást biztosítani a statikus és mozgó objektumokhoz egyaránt.