Stagnál a Magyar Telekom, költségcsökkentésekkel növeli nyereségét
Olvadt a T-Com, stagnált a T-Mobile árbevétele az első negyedévben, derül ki a Magyar Telekom gyorsjelentéséből. Ennek ellensúlyozására a vállalat folyamatosan fokozza költséghatékonyságát, így működésének nyeresége ennek ellenére erőteljes emelkedést mutatott.
A T-Com árbevétele 5,2 százalékkal 57,6 milliárdra olvadt, amit a mobil- és kábelszolgáltatók támasztotta erőteljes verseny számlájára ír a vállalat. Felgyorsult a vezetékes vonalak számának csökkenése, 7,1 százalékkal kevesebb aktív előfizetéssel rendelkezett a szolgáltató, miközben az átlagos tarifaszintek is csökkentek. Nem tudta ezt ellensúlyozni az ADSL-szolgáltatás sem, ugyanis az előfizetők számának bővülése lelassult, miközben az árszínvonal olvadt -- a T-Com a negyedév végén közel 735 ezer szélessávú előfizetővel bírt. Az EBITDA (kamat- és adófizetés, értékcsökkenés előtti eredmény) ennek ellenére a racionalizáló lépéseknek köszönhetően, mint a létszámcsökkentés, 2,1 százalékkal 25,4 milliárd forintra emelkedett.
A T-Mobile bevétele gyakorlatilag stagnált, és 67 milliárd forintot tett ki. A vezető mobilszolgáltató egy előfizetésre jutó átlagos bevétele 8 százalékkal esett vissza egy év alatt, ami hasonló a Pannon által jelentett 9 százalékhoz, és jól mutatja a telített piacot jellemző árharcot -- a vállalat piacrészesedése továbbra is 45 százalékon állt. A kereskedelmi 3G/HSDPA lakosságra vetített lefedettség ugyanakkor az első negyedévben kevéssé bővült, 53 százalékról 55 százalékra, miután a nagyobb népsűrűségű területeket követően a kisebb települések következnek a sorban. A T-Mobile EBITDA mutatója 3,4 százalékkal 28,9 milliárd forintra javult.
A teljes Magyar Telekom, a T-Systemsszel és külföldi érdekeltségeivel együtt 162,6 milliárd forint árbevételt realizált az első negyedévben, ami 0,9 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit. Az EBITDA 9,4 százalékkal, 68,9 milliárdra, az adózott profit pedig 22,2 milliárd forintot tett ki.