Az amerikai piac gyengesége ellenére egészségesen nő a globális PC-forgalom
Az első negyedévben világszerte 12,3 százalékkal nőtt a PC-piac, elsősorban a vártnál jobb ázsiai és EMEA-régióbeli forgalomnak köszönhetőek, miközben az amerikai eladások a gazdasági gyengélkedés miatt szinte alig nőttek -- derül ki a Gartner által nyilvánosságra hozott adatokból. Az év első három hónapjában 71,1 millió személyi számítógépet adtak el a gyártók.
Az Egyesült Államokban mindössze 3 százalékkal nőtt a PC-piac, azonban az EMEA régióban és a Távol-Keleten (leszámítva Japánt) egészséges volt az eladások növekedése. Az EMEA szuperrégióban a PC-forgalom 14,9 százalékkal 24,8 millió darabra nőtt az első negyedévben. A Gartner elemzése szerint a növekedés mögött elsősorban az egyre olcsóbban megvehető notebookok állnak, amelyek ma már a fogyasztók körében is egyre népszerűbbek. Az Intel legfrissebb előrejelzése szerint már 2008-ban több noteszgépet adnak el a gyártók mint asztali PC-t, a trendet erőteljesen fűtik az ASUS Eee PC-hez hasonló szuperolcsó gépek.
A gyártók versenyében a HP növelni tudta előnyét a mezőnnyel szemben. A világ első számú PC-gyártója 18,3 százalékra növelte globális piaci részesedését, amely elsősorban az USA-n kívüli remek teljesítménynek köszönhető, az Egyesült Államokban gyatrán szerepelt a cég, eladásai csökkentek. A globális második Dell szintén növelte piaci részesedését, leginkább a rendkívül erős amerikai teljesítménynek köszönetően, de a világ többi részén is a piaci átlag felett nőttek az eladásai.
A világpiacon a bronzérem az Aceré, amely 8,5 százalékról 9,5 százalékra javította piaci részesedését, miközben az eladásai 25 százalékkal nőttek -- a legnagyobb PC-gyártók közül továbbra is az Acer terjeszkedik a leggyorsabban. A negyedik helyezett Lenovo 20,8 százalékos, az ötödik Toshiba 19,3 százalékos növekedést ért el. Az öt legnagyobb PC-gyártó egyaránt átlag feletti növekedést produkált, ami a piac koncentrációját jelzi, aminek a kisebb gyártók isszák meg a levét.
A mindössze 3 százalékkal növekedő amerikai piacon figyelemre méltó a Dell 15 százalékos erősödése, illetve az Apple 32 százalékos szárnyalása -- ezzel a cég már a negyedik legnagyobb PC-gyártó az Egyesült Államokban, bár a részesedése még így sem éri el a 7 százalékot. A világpiacon robbanásszerű növekedést produkáló Acer az USA-ban 18 százalékkal visszaeső eldásokkal kellett szembenézzen az első negyedévben.