:

Szerző: Ady Krisztián

2008. április 15. 14:52

A Cisco továbbra is szanálná a Linksys nevet

[Techworld] Továbbra is bizonytalan, hogy pontosan mikor tűnnek el a Linksys márkanévű termékek a Cisco kínálatából, de az elhatározás biztos: Rick Moran, a kis- és középvállalkozási részleg (SMB) alelnöke egy hétfői interjú során megerősítette, hogy erre akár hamarabb is sor kerülhet, mint arra sokan számítanának.

[Techworld] Továbbra is bizonytalan, hogy pontosan mikor tűnnek el a Linksys márkanévű termékek a Cisco kínálatából, de az elhatározás biztos: Rick Moran, a kis- és középvállalkozási részleg (SMB) alelnöke egy hétfői interjú során megerősítette, hogy erre akár hamarabb is sor kerülhet, mint arra sokan számítanának.

Két dudás egy csárdában

A Cisco 2003-ban vásárolta meg a Linksys-t, első ízben pedig négy évvel később, 2007. szeptemberében merült fel, hogy a vállalat megszabadulna a jól bejáratott, ismert névtől. A márkanév megszűnésével nem tűnnek el a termékek a boltokból, csak a Cisco neve alatt futnak majd tovább. Az, hogy a Cisco jelenleg két márkanéven is kínál termékeket a kis- és középvállalkozásoknak, egyértelműen zavart okoz, közölte most Rick Moran.

A Cisco körülbelül egy évvel ezelőtt engedélyezte, hogy az SMB-csatornái Cisco és Linksys termékeket egyaránt kínáljanak a vállalat ügyfeleinek, a tapasztalatok azonban azt mutatják, nincs mindkettőre szükség. Azok az üzletek, melyek eddig Cisco termékeket árultak, nem mutatnak komoly érdeklődés az egyszerűbb Linksys termékek iránt, míg a Linksys viszonteladók éppen az egyszerű, akár egyedileg is értékesíthető megoldásokat helyezik előtérbe a komplexebb, összetettebb Cisco termékekkel szemben.

Moran elárulta, hogy a Cisco lépései a vállalat weboldalán is tetten érhetők, a termékeket fejlesztő csapatok szorosabban együttműködnek, a termék útiterveket is összefésülték. A fejlődés egyetlen márkanév használata felé mutat, mely nyilvánvalóan nem a Linksys lesz, ez a lépés pedig az alelnök szerint hamarabb bekövetkezhet, mint várnánk.

Linksys DMA 2200
Ebből is Cisco lesz?

Linksys

A Cisco kisvállalati és otthoni termékeket gyártó részlege, a Linksys már több mint évi 1 milliárd dolláros forgalmat bonyolít. A vállalat korábban azt tervezte, hogy a Linksys neve alatt megjelenik az otthoni szórakoztató elektronikai termékek szegmensében is, közvetlenül versenyezve olyan nagyágyúkkal mint a Sony vagy a Samsung. A Linksys neve alatt olyan berendezéseket kínáltak volna, amelyek képesek az internetre csatlakozni.

A Cisco körülbelül 500 millió dollár értékű részvényt fizetett 2003-ban Linksysért. A vállalat azt remélte a felvásárlástól, hogy jelentős piaci részesedést szerezhet a SOHO hálózati eszközök piacán. A Linksys név és termékek itthon is ismertek, elterjedtek, szinte minden számítástechnikai szaküzletben kaphatók.

a címlapról