Bizonyítottan fejlettek a folyamatok az IQSYS-nél
A hazai vállalatok közül az IQSYS teljesítette elsőként a szoftverfejlesztő cégek számára kidolgozott CMMI v1.2 (Capability Maturity Model Integration) második érettségi szintjéhez tatozó valamennyi követelményt, ami magában foglalja a követelménykezelést, a projekttervezést, a projekt-követést és -irányítást, az alvállalkozói és beszállítói megállapodások kezelését, a minőségbiztosítást, a mérést és analízist, valamint a konfigurációkezelést.
A CMMI folyamatfejlesztési keretrendszert az amerikai Carnegie Mellon Egyetemen működő Software Engineering gondozza. A CMMI elődjének, a CMM-nek erdeti célja annak megállapítása volt, hogy a kormányzati projekteken dolgozó szoftverfejlesztő cégek folyamatai megfelelnek-e az elvárásoknak. Ma már a CMMI-t ennél jóval szélesebb körben alkalmazzák, lényegében egy objektív eszköz annak eldöntésére, hogy egy cég folyamatai mennyire fejlettek.
"Az IQSYS Zrt. kiemelt figyelmet fordít szolgáltatásainak minőségére. A folyamatfejlesztés által biztosított előnyök egyaránt értékesek a vállalat belső működése és annak eredményeképpen ügyfeleink számára, ezért az IQSYS Zrt elkötelezett a CMMI alapú folyamatfejlesztések folytatásában és a magasabb fejlettségi szint elérésében" -- mondta el Kovács András, az IQSYS Informatikai és Tanácsadó Zrt. technológiai igazgatója.
Az IQSYS Zrt. az amerikai SEI (Software Engineering Institute) által megfigyelt külső minősítő audit során eredményesen bizonyította, hogy a CMMI modell által definiált 7 folyamatterület valamennyi célkitűzésének megfelel. A minősítés a SCAMPI A (Standard CMMI Appraisal Method for Process Improvement) követelményeinek megfelelően történt. A minősítést a SQI - Magyar Szoftverminőség Tanácsadó Intézet a hivatalos SCAMPI A vezető auditora végezte.