A RIM egyelőre nem tudja miért állt le a Blackberryk e-mailszolgáltatása
[Techworld] Egy éven belül másodszor bosszankodhattak a Blackberry tulajdonosok milliói a készülékhez tartozó e-mailszolgáltatás kimaradása miatt. A fő problémát nem a kimaradás jelenti, hanem az, hogy ez bármikor megismétlődhet, a Research In Motion (RIM) ugyanis elismerte, hogy még mindig a sötétben tapogatózik a hétfői probléma okait illetően.
"A RIM továbbra is vizsgálja a pontos okokat" -- áll a vállalat közleményében. A cég szolgáltatásában hétfőn volt fennakadás, amikor Észak-Amerikában körülbelül három órára leállt az e-mailszolgáltatás, aktuális információk nélkül hagyva a több mint 12 millió előfizető jelentős részét. Ez a kimaradás nem az első, tavaly áprilisban a sikertelen áttérés a backup rendszerre hasonló bosszúságot okozott, ennél hosszabb időtartamban.
A BlackBerry push, azaz közvetlenül készülékekre "nyomott" e-mailszolgáltatása a mobilszolgáltatók rendszerein keresztül függ a RIM infrastruktúrájától is, így a komplex rendszerben bármilyen RIM-oldali hiba komoly kihatással lehet -- szolgáltatófüggetlenül -- az összes BlackBerry felhasználóra. A cégnek ráadásul a hatalmas népszerűség miatt egyre nagyobb forgalommal kell szembesülnie, ami további, kapacitáshiányból adódó problémákhoz vezethet.
A harmadik pénzügyi negyedévben a RIM 1,65 millió új feljhasználót szerzett, ezzel létszámuk 12 millióra emelkedett. A BlackBerry-felhasználók 34 százaléka fogyasztó vagy kisvállalati alkalmazott. A vállalat sok reményt fűz a hónapokon belül debütáló érintőképernyős BlackBerryhez is, amelyet már legalább egy jelentős európai mobilszolgáltató tesztel.
Iparági elemzők szerint az érintőképernyős készülék -- némi késést követően -- várhatóan 2008 első negyedévében kerülhet majd piacra, harmadik generációs mobilhálózatok támogatásával, multimédiás képességekkel kiegészítve.