:

Szerző: Bodnár Ádám

2008. január 25. 09:34

Kétszeresére nőtt a Sun nyeresége

Mindössze 1 százalékkal növekedett a Sun Microsystems bevétele a cég második pénzügyi negyedévében, de a nyereség megduplázódott. A vállalat mutatói némileg felülmúlták az elemzői várakozásokat, a bejelentést követően a Sun-papírok 1,4 százalékkal erősödtek, miután a rendes kereskedés alatt 8,7 százalékot emelkedett az árfolyamuk.

[HWSW] Mindössze 1 százalékkal növekedett a Sun Microsystems bevétele a cég második pénzügyi negyedévében, de a nyereség megduplázódott. A vállalat mutatói némileg felülmúlták az elemzői várakozásokat, a bejelentést követően a Sun-papírok 1,4 százalékkal erősödtek, miután a rendes kereskedés alatt 8,7 százalékot emelkedett az árfolyamuk.

A december 30-án zárult második pénzügyi negyedévet 3,61 milliárd dolláros forgalommal zárt a Sun, ami lényegében megegyezik az egy évvel korábbi 3,56 milliárd dollárral (az árfolyamhatás kiszűrésével valószínűleg még csökkent is a bevétel). A cég azonban megduplázta nyereségét, 133 millió dollárról 260 millióra növelte profitját, elsősorban a működési kiadások csökkenése miatt, egészen pontosan a kutatás-fejlesztésre költött kevesebb pénz miatt. A részvényegységre jutó nyereség 31 cent volt, ami 1 centtel több az elemzői konszenzusnál.

A bruttó eredményhányad 48,5 százalék volt a második negyedévben, ami változatlan az első negyedévhez képest, ami viszont kétéves rekord volt a vállalat történetében. A megelőző év azonos időszakával összevetve a bruttó eredményhányad 3,5 százalékponttal emelkedett. A folyó pénzügyi évre 45-47 százalékos bruttó eredményhányadot várnak a Sunnál, és legalább 5 százalékos bevételnövekedést a második félévben, a teljes pénzügyi évet tekintve ez 2-4 százalékos forgalom-emelkedésre lehet elég.

A Sun Microsystems 2 százalékkal több szervert értékesített a második negyedévben, mint egy évvel korábban, a HWSW becslései szerint összesen mintegy 88 ezer darabot, amiből 28 ezernél is több volt az x86 processzoros gépek száma. Az x86-os gépek száma éves szinten 13 százalékkal nőtt.

A Sun bevételének összetétele lényegében évek óta változatlan, a termékértékesítés 62 százalékot, a szolgáltatások pedig 38 százalékot hoztak a konyhára. Jonathan Schwartz elnök-vezérigazgató ugyan többször is nyomatékosította, hogy a Sun nem érzi az amerikai gazdaság lassulásának hatásait, de a cég mégis 8 százalékkal csökkenő forgalmat ért el az Államokban, miközben Dél-Amerikában 24 százalékkal, az EMEA régióban 7 százalékkal, a Távol-Keleten pedig 2 százalékkal nőtt a bevétel.

a címlapról