Mindenki BlackBerryt akar
A vártnál jobb harmadik negyedévet zárt a népszerűb BlackBerryk gyártója, a kanadai Research In Motion. A vállalat örömmel nyugtázta, hogy a mobil e-mailezésre alkalmas eszközei a vállalatok mellett már a fogyasztók körében is egyre felkapottabbak.
A harmadik pénzügyi negyedévben a RIM 1,65 millió új feljhasználót szerzett, ezzel a létszámuk 12 millióra emelkedett. A vállalat tájékoztatása szerint a BlackBerry-felhasználóknak 34 százaléka fogyasztó vagy kisvállalati alkalmazott. "Az eredmények alapján nyilvánvaló, hogy a BlackBerry okostelefonok betörtek a fogyasztói piacra" -- mondta Hames Balsille társ-vezérigazgató. A trendet erősíti, hogy az új BlackBerryk egyre erősebb multimédiás képességekkel rendelkeznek. A vállalat sok reményt fűz a hónapokon belül debütáló érintőképernyős BlackBerryhez, amelyet már legalább egy jelentős európai mobilszolgáltató tesztel.
A RIM bevétele a december 1-én lezárt negyedévben 1,67 milliárd dollárra emelkedett, ami majdnem kétszerese az egy évvel korábbi szintnek. A cég nyeresége szintén több mint kétszeresére nőtt, 175 millió dollárról 370 millió dollárra. A kiváló hírek nyomán a Research In Motion papírjainak árfolyama 11,8 százalékkal erősödött.
A Gartner szerint az amerikai PDA- és okostelefon-piacon 39 százalékos részesedést szerzett a harmadik negyedévben, szemben a tavalyi harmadik negyedéves 35,6 százalékkal. A világpiacon ugyanezen idő alatt 7 százalékról 10 százalékra nőtt a RIM részesedése.