:

Szerző: Vörös Péter

2000. március 13. 22:37

A CDNow és a Columbia House mégsem fog egyesülni

A CDNow on-line zenei kereskedelemmel foglalkozik (az internetezők körében jól ismert a cég itthon is), míg a Columbia House az egyik legnagyobb amerikai „zeneklub-csomagküldő szolgálat, amelytől a klubtagok kedvező áron rendelhetnek mindenféle zenével kapcsolatos árucikket. Tavaly júliusban állapodott meg az egyesülésről a két cég, a tulajdonosok (Time Warner ill. Sony) támogatásával. Azonban a CDNow részvényeinek ára a 39,25 $-os csúcsról mára 8,25 $-ra csökkent és végül a cég jobbnak látta elállni az egyesüléstől. Ebben valószínüleg az is közrejátszhatott, hogy (a részvényárfolyam csökkenése ellenére) a CDNow népszerűsége tovább emelkedett, februárban a PC Data adatai alapján a vevők számát illetően megelőzték az Amazon.com-ot is (több, mint 1 millió egyedi vevővel, szemben az amazon.com 984.000-jével); látogatottság alapján az arány fordított volt: 13,2 millió kontra 8,2 millió. A két cég nem közölte a „szakítás pontos okát.

A CDNow on-line zenei kereskedelemmel foglalkozik (az internetezők körében jól ismert a cég itthon is), míg a Columbia House az egyik legnagyobb amerikai „zeneklub"-csomagküldő szolgálat, amelytől a klubtagok kedvező áron rendelhetnek mindenféle zenével kapcsolatos árucikket. Tavaly júliusban állapodott meg az egyesülésről a két cég, a tulajdonosok (Time Warner ill. Sony) támogatásával. Azonban a CDNow részvényeinek ára a 39,25 $-os csúcsról mára 8,25 $-ra csökkent és végül a cég jobbnak látta elállni az egyesüléstől. Ebben valószínüleg az is közrejátszhatott, hogy (a részvényárfolyam csökkenése "ellenére") a CDNow népszerűsége tovább emelkedett, februárban a PC Data adatai alapján a vevők számát illetően megelőzték az Amazon.com-ot is (több, mint 1 millió egyedi vevővel, szemben az amazon.com 984.000-jével); látogatottság alapján az arány fordított volt: 13,2 millió kontra 8,2 millió. A két cég nem közölte a „szakítás" pontos okát. [CNET,Wired]
a címlapról