Bármilyen weboldalon fizethetünk a PayPal ideiglenes MasterCardjával
A karácsonyi bevásárlási szezon előtt rukkolt ki legújabb szolgáltatásával a PayPal: ezentúl ott is fizethetünk a cég programjával generált virtuális MasterCard kártyával, ahol a biztonságot nyújtó PayPallal nem, csak dombornyomott bankkártyával lehetett eddig fizetni. A szolgáltatás teljesen ingyenes, csak egy böngészőkbe beépülő modult kell letölteni a használatához.
A PayPal virtuális MasterCard kártyája gyakorlatilag bárhol használható, ahol bankkártyát elfogadnak, a modul pedig további kényelmi szolgáltatásokat is nyújt, például automatikusan kitölti nevünket, címünket az űrlapokon, vagy rögtön elmenthetjük a számlát. A virtuális bankkártyával végzett tranzakció összege a PayPal előfizetésünkhöz csatolt bankszámláról, egyenlegből, vagy bankkártyáról vonódik le, mely teljesen rejtve marad a bolt előtt, így az nem élhet vissza adatainkkal.
A PayPal fizetési megoldása folyamatosan terjeszkedik, alig pár napja az egyik legnagyobb gyártó, a Dell vezette be webshopjában a PayPalon keresztüli fizetést. Az amerikai online fizetési piacon a PayPal az első, a "nem kreditkártyás" fizetések között több mint 30 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, de a bank- és hitelkártyákat számolva is 24 százalékkal vezeti a piacot. A cégnél vezetett számlákon a legutóbbi negyedévben 12,2 milliárd dollár folyt át, negyedéves szinten 34 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A PayPallal fizetők jelentős része az eBay aukciós portálokon használja számláját, az eBay 2002-ben 1,5 milliárd dollárért vásárolta meg a céget. Az eBay-en kívüli tranzakciók száma is rohamosan növekszik, a harmadik negyedév fizetéseinek 45 százaléka már nem az eBay-ről származott, s ezt a piaci részt erősíti jelentősen a most bevezetett új szolgáltatás is.
A PayPal legnagyobb ellenfelei közé tartozik a Google szolgáltatása, a Checkout -- melyről sokan nem tudják, hogy nem csak dombornyomott, hanem szimpla elektronikus, például bármilyen hazai kiadású Visa Electron kártyával is használható --, mely jelenleg a piac 12 százalékát tudhatja magáénak.
Ezeket a szolgáltatásokat szívesen használják a netezők, mivel jelentősen csökkenti annak lehetőségét, hogy visszaéljenek bankkártyája és személyes adataival, mivel ezek az információk nem jutnak a boltok, elfogadóhelyek birtokába. A Gartner 2007 márciusában megjelent riportja szerint 2003 óta 50 százalékkal nőtt a személyes adatokkal kapcsolatos lopások száma, csak az Egyesült Államokban 15 millió ember adataihoz jutottak hozzá illetéktelenek különböző módszerekkel 2005 és 2006 között.